Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته پس از دو روز افت بیش از نیم درصدی رو به تعادل گذاشت تا شاخص در نهایت با 0.14 درصد رشد به كار خود پایان دهد. در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع كردند كه نگرانی رخ داده در مورد گروه پتروشیمی مبنی بر محافظه‌كاری قابل ملاحظه در اعلام سود هلدینگ خلیج فارس جای خود را به اعلام تصمیمات مثبت در این هلدینگ داد. نگرانی از پایین بودن سود اعلامی هلدینگ خلیج فارس روز دوشنبه این نماد و سرمایه‌گذاری غدیر و هلدینگ نفت و گاز پارسیان را كه اخیرا 20 درصد سهام پتروشیمی پارس را دریافت كرده و بازار حساب جداگانه‌ای را به روی سود این شركت كرده است متاثر كرد كه به افت شاخص منجر شد.

 در بازار دیروز همچنین در تحولات سیاسی معامله‌گران شاهد اعلام نظر رئیس‌جمهوری در مورد ادامه مذاكرات هسته‌ای تا نیل به توافقی همه‌جانبه بودند. دیروز رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری كرده كه مذاكرات ایران با 6 قدرت جهانی بر سر پرونده هسته‌ای كشورمان نتیجه‌بخش خواهد بود. حسن روحانی گفته «به این دلیل كه مصلحت همگان در توافق و بازی برد- برد است، ان‌شاءالله مذاكرات در نهایت به توافق خواهد رسید.» این در حالی است كه چهارمین دور از مذاكرات ایران و «1+5» بنا به گفته عباس عراقچی، مذاكره‌كننده ارشد هسته‌ای ایران رو به پیشرفت است. محمدجواد ظریف هم دوروز پیش در صفحه توییتر خود هشدار داد كه نباید فرصت این دور از مذاكرات برای رسیدن به توافقی جامع همانند سال 2005 از دست برود. در بازار دیروز در شروع معاملات گروه حمل و نقل با صف خرید توكا ریل و توقف نماد خدمات بندری سینا مورد توجه بازار بود. «حسینا» كه شگفتی ساز بهار امسال بوده است دیروز در حالی متوقف شد كه تحولات در بندر شهید رجایی و حضور این شركت به جای تایدواتر خاورمیانه مورد توجه معامله‌گران است. در گروه حمل‌ونقل‌ كشتیرانی دریای خزر نیز با صف خرید همراه شد. حخزر می‌تواند سود مناسبی را از محل قرارداد احتمالی ایران و روسیه شاهد باشد. در گروه فلزی دیروز، شركت فولاد مباركه با سرمایه‌ای بالغ بر 3 هزار و 600 میلیارد تومان اطلاعات و صورت‌های مالی حسابرسی نشده 12ماه منتهی به29 اسفند 92 را منتشر كرده است. «فولاد» در حالی برای هر سهم در سال مالی 92 مبلغ 863 ریال سود خالص محقق كرده كه در مقایسه با آخرین پیش‌بینی‌ (مبلغ 804ریال) بیش از 7 درصد افزایش داشته است.
عملكرد این شركت بزرگ فولادی در سال مالی 92 نسبت به سال قبل با رشد 38 درصدی فروش، 30 درصدی بهای تمام شده، 50 درصدی سود ناخالص و عملیاتی و 55 درصدی سود خالص هر سهم همراه بوده است. در گروه فولادی دیروز فولاد خوزستان در اطلاعیه‌ای رسمی خرید 28.5 درصد سهام سنگ‌آهن مركزی را اعلام كرد تا عملا این شركت به نقطه امنی در تامین مواد اولیه خود برسد. فخوز دیروز پس از تقسیم سود 165تومانی با 2درصد رشد نسبت به قیمت تعادلی باز شد. دیروز در گروه فولادی ارفع نیز برای تغییر با اهمیت در سود پیش‌بینی شده شركت متوقف شد. در گروه انفورماتیك دیروز اعلام برقراری هزینه روی مانده گیری صاحبان كارت‌های بانكی به صف خرید برخی از نمادهای فعال در این بخش منجر شد. در گروه خودرویی دیروز تب و تاب خبرها به تعادل نسبی گروه انجامید. در ابتدای وقت معاملاتی دیروز نماد رادیاتور ایران متوقف شد.در گروه خودرویی آمار فروش فوری دو خودرو ساز عمده در چند روز گذشته مورد توجه بود. خودروسازان از زمان آغاز عرضه خودرو بعد از رفع مشكل شماره‌گذاری، یعنی 12 روز قبل، هر روز حداكثر تا سقف 7 هزار دستگاه خودرو را به دست مشتریان رسانده‌اند.در گروه خودرویی دیروز  توافق‌نامه همكاری بین دو گروه سایپا و چانگان با موضوع سرمایه‌گذاری مشترك، انتقال دانش فنی و تولید مشترك خودرو، در حضور مهندس غلامرضا شافعی رئیس هیات عامل ایدرو بین مدیران ارشد دو گروه امضا و مبادله شد. در گروه پتروشیمی دیروز معامله‌گران شاهد صف خرید پترول بودند شركتی كه با معاملات اخیر در زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس قرار گرفته است. در گروه شیمیایی شركت 3 میلیارد تومانی پارس پامچال نیز برای هر سهم در سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 مبلغ 2481 ریال سود خالص محقق كرده كه نسبت به گزارش قبلی (مبلغ 3071 ریال) بیش از 19 درصد كاهش داشته است.
«شپمچا» در گزارش اخیر خود نسبت به آخرین پیش‌بینی با كاهش 2 درصدی فروش، افزایش 8 درصدی بهای تمام شده، كاهش 30 درصدی سود ناخالص و 21 درصدی سود عملیاتی روبه‌رو بوده است.در گروه شوینده‌ها گزارش بین المللی محصولات پارس دیروز به افت 50درصدی این نماد در بازگشایی منجر شد. در گروه دارویی، جلسه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شركت داروسازی ابوریحان دیروز با حضور بیش از 94 درصد سهامداران برگزار و مجمع تقسیم 2500 ریال سود نقدی به ازای هر سهم را به تصویب رساند. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل بود كه در آن شاخص با رشد 105واحدی به 76هزار و 633واحد رسید. ارزش معاملات نیز در بورس به 196میلیارد تومان بالغ شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24