Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی زمستان سال گذشته بیش از ٦٦٢ میلیون متر مکعب گاز از مخزن سراجه قم برای انتقال به خطوط سراسری ارسال کرد.
به گزارش شانا؛مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی (امروز، سه شنبه ٣٠ اردیبهشت) در نخستین همایش و نمایشگاه ملی ذخیره سازی زیرزمینی نفت و گاز در دانشگاه تهران گفت: میزان برداشت گاز در زمستان سال گذشته از مخزن ذخیره سازی سراجه، نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن با ٢٣٠ میلیون متر مکعب، افزایش ٣ برابری داشت.
مسعود سامی وند افزود: با وجود انتقال این میزان گاز، در حال حاضر ٣٧٥ میلیون متر مکعب گاز در این مخزن ذخیره شده است.
وی اظهار کرد: میزان مایعات گازی انباشته شده در این مخزن، تاکنون به ١٠٠ هزار بشکه رسیده است.
وی تصریح کرد: با توجه به ذخیره سازی گاز در مخزن سراجه در فصل گرم و ارسال آن به خطوط سراسری در فصل سرد، بیش از ٣٥٠ میلیون دلار صرفه جویی شده است.
مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی یادآور شد: در حال حاضر سومین سیکل تزریق با ٢ ردیف توربو کمپرسور، وظیفه تزریق ٧,٦ میلیون متر مکعب گاز به این مخزن را بر عهده دارد.
سامی وند افزود: علاوه بر ذخیره سازی گاز، عملیات برداشت ١٣ میلیون بشکه مایعات گازی باقیمانده در این مخزن نیز در حال انجام است که از نظر اقتصادی بسیار با ارزش است.
به گفته وی، در سال گذشته برداشت روزانه از این مخزن حداکثر به ١٠ میلیون متر مکعب رسید.
به گزارش شانا مخزن گازی سراجه قم با قابلیت ذخیره سازی یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون مترمکعب گاز در فاز نخست و سه میلیارد و ٣٠٠ مترمکعب گاز در فاز دوم، در ٤٠ کیلومتری جنوب شرقی شهر قم و ١٤٠ کیلومتری تهران قرار دارد.
این مخزن به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی آن به استان تهران (یعنی نقطه حداکثر مصرف)، همچنین مجاورت آن با خط لوله سراسری گاز، به عنوان گزینه ای مناسب برای تولید و ذخیره سازی گاز در صنعت نفت کشور مطرح است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24