Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: هنوز عده‌ای آقازاده هستند که اسم‌شان در قراردادهای نفتی وجود دارد و باعث فساد شده‌اند.
به گزارش تسنیم؛بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی پارلمان طی تذکری خطاب به هیئت رئیسه با انتقاد از عدم طرح سوال دو تن از نمایندگان مجلس از وزیر دادگستری درباره نقش یقه سفیدها در مفاسد اقتصادی اظهار داشت: در تاریخ اول آبان 1392 ما یک سوال از وزیر دادگستری درباره نقش یقه سفیدها در مفاسد اقتصادی مطرح کردیم چرا که متاسفانه کسانی در این کشور هستند که از رسیدگی به پرونده‌شان مصونیت دارند البته عده‌ای از مفاسد اقتصادی محکوم شدند اما یقه سفیدها همچنان مانده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: این سوال به کمیسیون رفت و اگر قرار بود که وزیر بگوید این موضوع از نظر کاری به من ربطی ندارد، باید در مرحله کمیسیون می‌گفت اما این سوال در کمیسیون بررسی شد و سپس به صحن علنی آمد اما درست نیست که در آخرین لحظه این سوال از دستور کار خارج شود.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه قرار نبود اسم کسی از تریبون مجلس اعلام شود، گفت: با وجود مفاسد اقتصادی نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد لذا ما می‌خواستیم وظایف 3 قوه را در اجرای فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار دهیم چرا که دارایی مردم در نزد بانک‌ها امانت است و این دارایی در دست برخی افراد قرار دارد البته ممکن است عده‌ای از آنها به دنبال تولید باشند اما واقعا برخی از آنها دنبال تولید نیستند و فساد اقتصادی دارند.
بیرانوند در همین اساس تصریح کرد: هنوز عده‌ای آقازاده هستند که اسم‌شان در قراردادهای نفتی وجود دارد و باعث فساد شده‌اند. حتی در یکی از این فسادها طرف رشوه‌دهنده در خارج از کشور محکوم شده اما ما هنوز باید اسم طرف ایرانی را با اسم رمز بیاوریم و بگوییم جونیور.
وی افزود: همچنین ما پرونده بیمه ایران را داشتیم که برخی از مفسدین آن محکوم شدند اما برخی از آنها هنوز مانده‌اند و مصونیت دارند. بنابراین اگر با فساد به طور قاطع برخورد می‌شد، هر روز شاهد بزرگ شدن فساد نبودیم. همچنین این مفسدین اقتصادی اعتماد عمومی را صلب می‌کنند و سبب بدبینی مردم به نظام می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه مفسدین اقتصادی دل مسئولین را خالی می‌کنند و کاری می‌کنند که مسئولین به دشمن امتیاز دهند، گفت: بنابراین وزیر دادگستری تنها راهی است که ما می‌توانیم با قوه قضائیه ارتباط بگیریم و خواست مردم را بگوییم لذا نباید کاری کنیم که مردم زیر پای این یقه سفیدها له شوند. 
بیرانوند در پایان تاکید کرد: متاسفانه مفسدین اقتصادی برای اینکه حاشیه امنی برای خود درست کنند، خود را به مناصب می‌رسانند که این به نظام آسیب می‌زند و ما باید این حاشیه امن مفسدین را از بین ببریم.
علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: نگاه شما درست است و باید نسبت به مفسدین اقتصادی حساس بود؛ دردمندی شما درست و به جا است و باید بگویم که قوه قضائیه پیگیر این موضوع است و احکام برخی از مفسدین صادر شده و حتی تعدادی از آنها به اعدام محکوم شده‌اند. همچنین موضوع از سوی مجلس در حال پیگیری است تا این مسئله را حل کنیم. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24