Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

قرارداد تامین مالی (فاینانس) برای طرح فولاد سپیددشت چهارمحال و بختیاری بین شركت ملی فولاد ایران و شركت MCC چین در تهران امضا شد. بدین ترتیب یكی دیگر از طرح های هفتگانه فولاد از ركود خارج و در مسیر اجرا قرار گرفت.
به گزارش ایمیدرو؛این قرارداد بین محمد خانداداش پور مدیرعامل شركت ملی فولاد ایران و زو.یو.من (Zuo Yuman) مدیر امور بین الملل شركت یادشده در ایران به امضاء رسید. پیش از این مهدی كرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود، شركت چینی ام.سی.سی چین برای تامین مالی هفت طرح فولادی مبلغ یك میلیارد و 800 میلیون یورو براساس قرارداد متعهد شده است.
احداث كارخانه فولادسازی به روش احیاء مستقیم به ظرفیت سالانه یك میلیون تن به میزان سرمایه گذاری 347 میلیون دلار در طرح فولاد سپیددشت چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
براساس قرارداد امضا شده، طرف چینی 80 درصد منابع لازم را در اختیار پیمانكاران ایرانی به منظور تامین تجهیزات مورد نیاز قرار می دهد و 20 درصد بقیه را شركت چینی، صرف خرید تجهیزات با كیفیت مورد قبول طرف ایرانی قرار می دهد. این شركت كه پیشتر طرح هایی در بخش های صنایع معدنی در ایران انجام داده، بیش از 500 میلیون تن از كل ظرفیت تولید فولاد در چین را اجرا كرده و سال 2012 در بین 500 شركت برتر جهان رتبه 280 را كسب كرد.
طرح فولاد سپیددشت چهارمحال وبختیاری در بخش احیاء پیشرفت حدود 80 درصدی دارد و در بخش فولادسازی حدود 37 درصد پیشرفت كرده است. راه اندازی طرح فولاد سپیددشت اشتغال مستقیم یك هزار نفر را در پی خواهد داشت.
از جمله تجهیزاتی كه در این طرح پیش بینی شده، كوره ذوب، كوره پاتیلی، ماشین ریخته گری و كارگاه اكسیژن است كه تكنولوژی آن مربوط به اروپا خواهد بود.
طرح فولاد سپیددشت استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یكی از هفت طرح فولادی محسوب می شود كه در دولت یازدهم به عنوان اولویت تكمیل در دستور كار وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران - ایمیدرو) قرار گرفته است.
هفت طرح فولادی شامل میانه (آذربایجان شرقی)، قائنات (خراسان جنوبی)، شادگان (خوزستان)، نی ریز (فارس)، بافت (كرمان)، سبزوار (خراسان رضوی) و سپید دشت (چهارمحال و بختیاری) می شود.
استفاده از تجهیزات با كیفیت 
در این مراسم مدیرعامل شركت ملی فولاد ایران گفت: انتظار جمهوری اسلامی ایران از چین به كارگیری تجهیزات با كیفیت بسیار بالا در طرحهای هفتگانه فولادی است و بر آن تاكید دارد.
محمد خانداداش پور افزود: پیش از این تجربه همكاری با طرف چینی در پروژه فولاد ارفع (اردكان یزد) به دست آمده است.
وی اظهار امیدواری كرد: ظرف مدت 20 روز امكان برداشت منابع پیش بینی شده برای این طرح فراهم شود، هرچند سرعت عمل در اجرای این امر اهمیت بسزایی دارد.
مدیرعامل شركت ملی فولاد ایران خاطرنشان ساخت: صنعت فولاد ایران در بخش سخت افزار و نرم افزار از استانداردهای اروپایی بالایی برخوردار است و انتظار می رود شركت چینی در ارتباط با هفت طرح فولادی استانی، نگرشی فراتر از قرار دادهای متداول تجاری داشته باشد.
وی تصریح كرد: دامنه كیفیت در محصولات چینی بسیار گسترده است و امروز تولیدات این كشور در جهان صنعتی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
خانداداش پور با بیان آنكه نگاه به تولیدات چین در بازار ایران در حال تغییر است، اظهار امیدواری كرد در صنعت فولاد قضاوت آیندگان نسبت به تولید و محصولات چینی مثبت باشد.
مدیرعامل شركت ملی فولاد ایران اضافه كرد: همكاری با شركت ام سی سی چین فضای مطلوبی را برای گسترش مناسبات دو طرف به دنبال داشته و پیامد حفظ كیفیت بالای فولاد ایران باشد.

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24