Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 معاون سازمان امور مالیاتی كشور از معافیت مالیاتی درآمد تا ۱۲ میلیون تومانی قانون به شرط نصب صندوق مكانیزه فروش تا ۳۱خرداد مهلت قانونی خبر داد و گفت: جاعلان كد اقتصادی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.به گزارش شبكه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علیرضا طاری‌بخش با اشاره به لزوم نصب و به كارگیری صندوق مكانیزه فروش برای سال جاری اظهار داشت: متقاضیانی كه در سال جاری فراخوان شده و ثبت نام كردند كه البته این موضوع كتبا نیز به اتحادیه‌ها ابلاغ شده، تا 31 خردادماه سال جاری مهلت دارند، نصب و به كارگیری این صندوق‌ها را در واحد صنفی خود به سازمان امور مالیاتی اعلام كنند.
وی تاكید كرد: این تاریخ به هیچ‌وجه قابل تمدید نیست و در صورتی كه متقاضیان تا این مهلت قانونی وضعیت خود را اعلام نكنند، مشمول معافیت قانون نخواهند شد.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی كشور با بیان اینكه افراد متقاضی در صورت نصب و به كارگیری صندوق‌های مكانیزه فروش تا مهلت قانونی، مشمول معافیت قانونی خواهند شد، تصریح كرد: این افراد می‌توانند از معافیت سالانه مالیات بر درآمد كه برای سال جاری تا 12 میلیون تومان است، بهره‌مند شوند.
به گفته طاری‌بخش بسیاری از متقاضیان دارای صندوق‌های مكانیزه بوده، اما آن را به سازمان امور مالیاتی اعلام نمی‌كنند كه محرومیت جدی از معافیت‌های قانونی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد.
وی تأكید كرد: افرادی كه در سال 92 نیز این صندوق‌ها را نصب كرده باشند، می‌توانند از معافیت مربوطه استفاده كنند.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی در مورد كدفروشی و جاعلان فاكتورهای مالیات بر ارزش افزوده نیز اظهار داشت: قطعاً سازمان نسبت به این گونه اعمال اقدام حقوقی خواهد كرد و در بودجه سال 92 نیز حكمی برای فاكتورهای غیرواقعی در نظر گرفته شده است و افرادی كه به دولت بدهكار مالیاتی باشند، به سازمان ثبت شركت‌ها اعلام خواهد شد و از خدمات ثبتی محروم می‌شوند. 
مشمولان فراخوان شده برای نصب و به كارگیری صندوق مكانیزه فروش شامل:

1. فروشندگان لوازم یدكی خودروهای سبك و سنگین و ماشین‌آلات راه‌سازی، كشاورزی و ساختمانی (نمایندگی، عمده و خرده فروش)
2. صاحبان تعمیرگاه‌های مجاز خودرو و انواع وسائط نقلیه سنگین و ماشین‌آلات راه‌سازی، كشاورزی و ساختمانی
3. فروشندگان تجهیزات و تأسیسات حرارتی و برودتی، شوفاژ و تهویه مطبوع و لوازم مربوط (نمایندگی، عمده و خرده فروش)
4. فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمان (نمایندگی، عمده و خرده فروش)
5. فروشندگان تزئینات ساختمان (موكت، كفپوش، انواع پرده، كاغذ دیواری، شومینه و كارهای تزیینی چوبی و فلزی)، (نمایندگی، عمده و خرده فروش)
6. فروشندگان انواع تلفن (ثابت و بی‌سیم)، همراه و تجهیزات جانبی آن (نمایندگی، عمده و خرده فروش)
7. تولیدكنندگان و فروشندگان مبل، مصنوعات چوبی و فلزی و غیر فلزی اعم از اداری و خانگی (نمایندگی، عمده و خرده فروش)
8. فروشندگان فرش ماشینی ، تابلو فرش، موكت و قالیچه ماشینی (نمایندگی، عمده و خرده فروش)
9. فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی (نمایندگی، عمده و خرده فروش)
10. فروشندگان لوازم طبی بیمارستانی،آزمایشگاهی و دندان پزشكی و دندان سازی وانواع لوازم وتجهیزات پزشكی (نمایندگی، عمده و خرده فروش)
 هستند كه از ابتدای سال 1393 ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (posمكانیزه فروشگاهی) یا رایانه دارای سیستم نرم افزار فروشگاهی و صدور الكترونیكی صورتحساب فروش (فاكتور) مطابق نمونه اعلام شده در دستورالعمل موضوع مواد 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده و 169 قانون مالیات های مستقیم هستند.
مؤدیان مالیاتی ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (مكانیزه فروش) یا رایانه دارای سیستم نرم‌افزار فروشگاهی، در صورت عدم استفاده از سامانه‌های مذكور از معافیت مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوط محروم خواهند شد.
در ضمن هزینه‌های انجام شده بابت خرید، نصب و راه‌اندازی دستگاه سامانه صندوق فروش (pos مكانیزه فروشگاهی) یا رایانه توسط صاحبان مشاغل مذكور (اعم از سخت افزار و نرم افزار) ، از درآمد مشمول مالیات مؤدیان مزبور در اولین سال استفاده قابل كسر خواهد بود.
معیار شناسایی صاحبان مشاغل فوق‌الذكر، جواز كسب فعالیت صادره توسط مراجع ذیصلاح ذكر شده است. بدیهی است در صورت نداشتن جواز كسب، نوع فعالیت مندرج در پرونده های مالیاتی آنان ملاك عمل خواهد بود.
این اطلاعیه به منزله ابلاغ به كلیه اتحادیه های صنفی ذیربط و صاحبان مشاغل فوق الذكر و ادارات امور مالیاتی سراسر كشور محسوب می‌شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24