Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون وزیر و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام كرد: ظرفیت تولید آلومینیوم كشور با اجرای 2 طرح جدید به یك میلیون تن می رسد.

 به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، دكتر مهدی كرباسیان روز شنبه در جمع خبرنگاران همچنین از افزایش بودجه ایمیدرو برای طرح های توسعه ای خبر داد و گفت: ایمیدرو امسال 1300 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری طرح های توسعه ای پیش بینی كرده كه نسبت به سال قبل 100 درصد افزایش دارد.
 وی ادامه داد: طرح آلومینیوم جنوب با ظرفیت 300 هزار تن با مشاركت 49 درصدی ایمیدرو و 51 درصدی گروه سرمایه گذاری غدیر در منطقه ویژه لامرد اجرا خواهد شد. پیش بینی می شود این طرح با سرمایه گذاری یك میلیارد دلار و با تامین مالی چین تا یك ماه آینده گشایش اعتبار شود.
وی افزود: همچنین یك طرح 175 هزار تنی تولید آلومینیوم توسط بنیاد مستضعفان  در مسجد سلیمان اجرا خواهد شد كه مراحل گشایش اعتبار آن در دست بررسی است.
كرباسیان كه به مناسبت برگزاری كنفرانس بین المللی آلومینیوم با خبرنگاران سخن می گفت، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید آلومینیوم اراك (ایرالكو) 230 هزارتن و ظرفیت تولید هرمزآل و المهدی 250 هزار تن است.
وی افزود: در افق 1404 میزان تولید آلومینیوم كشور یك میلیون و 500 هزار تن پیش بینی شده است؛ لذا باید برای ایجاد 500 هزار تن ظرفیت جدید در صنعت آلومینیوم برنامه ریزی شود.
رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: در حال حاضر میزان مصرف و تولید آلومینیوم در كشور تقریبا با هم برابر است؛ از این رو سرمایه گذاری در صنعت آلومینیوم به دلیل داشتن مزیت انرژی سبب ایجاد اشتغال و افزایش صادرات خواهد شد.
كرباسیان همچنین از اصلاح خطوط تولید در شركت های ایرالكو ، هرمزآل و المهدی خبر داد و گفت: در این زمینه همزمان با برگزاری كنفرانس بین المللی آلومینیوم از تجارب صاحبنظران جهانی این صنعت بهره گیری خواهد شد تا بهره وری در این شركت ارتقاء یابد و مصرف انرژی و قیمت تمام شده كاهش پیدا كند.
وی افزود: ایمیدرو با توجه به اهمیت مسئله مصرف انرژی ، كمیته ای را برای این منظور تشكیل داده و با سیاست های دولت در این زمینه هماهنگ عمل می كند.
وی یكی از وظایف ایمیدرو را حمایت از طرح های تحقیقاتی و توسعه ای با هدف كمك به اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح كرد: ایمیدرو همچنین از هر نوع سرمایه گذاری داخلی و خارجی درحوزه معدن و صنایع معدنی حمایت می كند.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت درباره برگزاری كنفرانس بین المللی آلومینیوم اظهار داشت: حضور شركت های معتبر بین المللی در كنفرانس در سال جاری نشان از علاقه مندی آنها برای سرمایه گذاری در ایران است.
 وی غیرآلاینده بودن آلومینیوم نسبت به فلزات دیگر را از خصوصیات این صنعت برشمرد و گفت:
به همین دلیل در جهان آلومینیوم به تدریج در حال جایگزینی با تولیدات فولادی است.
وی تاكید كرد: در منطقه جاجرم خراسان به دلیل وجود معدن بوكسیت كه از آن پودر آلومینا تولید می شود، قرار است یك كارخانه 36 هزار تنی آلومینیوم احداث شود كه بخشی از تجهیزات آن وارد شده است.
وی افزود: همچنین با قزاقستان درباره همكاری در معادن بوكسیت آن كشور مذاكراتی در جریان است كه امیدوارم با توجه به روابط خوب دو كشور به نتیجه مطلوب برسد. از سوی دیگر در گینه كوناكری معدن بوكسیت با ذخیره 600 میلیون تن وجود دارد كه موافقت نامه مشاركت ایران در آن 20 سال قبل امضا شده اما بهره برداری از آن نیاز به سرمایه گذاری سنگینی دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24