بورس24 :عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران گفت: با برنامهریزیهای صورت گرفته دوران تولید خودروهای ناقص و رسوب آنها در کف کارخانههای تولیدکننده به پایان رسیده است.
محمدرضا نجفیمنش اظهار کرد: متاسفانه در حدود دو سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از تحریمهای داخلی و خارجی تامین برخی قطعات با مشکلاتی مواجه بود.
وی با بیان اینکه در آن زمان برخی خودروها تولید شده اما به دلیل کمبود چند قطعه خاص در کف کارخانههای تولیدکننده رسوب میکرد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در دورهای فقط در یک کارخانه تولیدکننده حدود 70 هزار دستگاه خودرو به دلیل کمبود قطعه رسوب کرده بود.
عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران ادامه داد: در آن زمان رسوب این تعداد خودرو ضربه سنگینی را به کارخانههای سازنده به دلیل بلوکه شدن سرمایه و عدم تامین نقدینگی وارد کرده و افت بیشتر تیراژ تولید را به دنبال داشت.
وی افزود: با این حال خوشبختانه در ماههای اخیر مشکل تامین قطعات حل شده و تعداد خودروهای رسوب کرده در کف کارخانههای اصلی تقریبا به صفر رسیده و رشد عرضه خودرو به بازار را به دنبال داشته است. نجفیمنش تصریح کرد: هماکنون تمام خودروهای در حال تولید در شرکتهای خودروسازی به سرعت تجاری شده، از کارخانه خارج و روانه بازار میشود./ایسنا
"تلاش برای اصلاح زیرساختهای صنعت خودرو
شورای سیاستگذاری خودرو در جلسات آتی خود در زمینه بهبود و اصلاح زیرساختهای صنعت خودرو تلاش خواهد کرد.
شورای سیاستگذاری خودرو مهمترین نهاد دولتی است که وظیفه تعیین خط مشی و سیاستهای کلان صنعت خودروی کشور را بر عهده دارد.
با این حال در طول یک سال اخیر کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در کشور در کنار زیان سنگین خودروسازان و قطعهسازان موجب شده که بیشتر جلسات این شورا به حل و فصل مسائل روزمره این صنعت سپری شود.
در واقع یکی از اقدامات اصلی این شورا در حدود یک سال اخیر تلاش برای رفع مشکلات روزمره تولید قطعه و خودرو، تامین نقدینگی و در نتیجه تلاش برای افزایش تیراژ تولید خودرو در داخل کشور بوده است.
با این حال در جدیدترین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو پیشنهاد شده که از این پس موضوعات جاری مربوط به صنعت خودرو توسط معاونت تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی و حل و فصل شده و موضوعات اساسی پس از بررسی کارشناسی به شورای سیاستگذاری خودرو ارائه شود.
در این زمینه مقرر شده که در جلسات آتی شورای سیاستگذاری خودرو حداقل نیمی از زمان جلسه به بررسی موضوعات کلان و بلند مدت صنعت خودرو مانند اصلاح ساختار هزینه و بهرهوری، تحقیق و توسعه، کیفیت و صادرات اختصاص یابد./ایسنا
"ورود مجلس به ماجرای پژو
عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه قرارداد ایرانخودرو با شرکت پژو در حد معاهده ترکمنچای بود، گفت: در صورت انعقاد قرارداد مجدد با این شرکت، مجلس با وزیر صنعت جلسه خواهد گذاشت.
سید شریف حسینی در ارزیابی بازگشت شرکت پژو به ایران و مذاکره با شرکت ایران خودرو اظهار داشت: قرارداد اولیه با شرکت پژو، چیزی کمتر از تفاهمنامه ترکمنچای ندارد، کجای دنیا قراردادی با این شرط بسته میشود که تا هر زمان که محصول خارجی در یک کشور تولید شد، به شرکت خارجی پول پرداخت شود؟
حسینی افزود: در این قرارداد، برخی از قطعات نیز باید به صورت انحصاری از کشور خارجی خریداری شود.
وی تصریح کرد: شرایط تحریم طوری است که شرکت پژو میتواند به راحتی همکاریش را با ایران قطع کند، ولی ما نمیتوانیم تولید را انجام دهیم.
وی با اشاره به سفر مدیر عامل پژو به ایران، گفت: این بار شرایط همکاری با پژو طوری جلو خواهد رفت که با نظارت مجلس، شرایطی عادلانه و دو سر بُرد برای شرکتها ایجاد شود که تنوع محصولات را نیز داشته باشیم.
عضو کمیسیون صنایع تصریح کرد: اگر بحث با شرکت پژو به مرحله انعقاد قرارداد برسد، به عنوان ناظر مجلس هم با خودروسازان و هم با وزیر صنعت جلسه خواهیم داشت./فارس
ردیف | نام خودرو | قیمت (تومان) | حجم تغییرات (تومان) |
1 | سوناتا | 145.000.000 | بدون تغییر |
2 | آزرا | 210.000.000 | " |
3 | IX55 | 238.000.000 | " |
4 | IX35 | 146.000.000 | " |
5 | i30 | 105.000.000 | " |
6 | اسپورتیج | 149.000.000 | " |
7 | سانتافه2014 | 193.000.000 | " |
8 | سراتو 2014 | 116.000.000 | " |
9 | یاریس هاچ بک | 92.000.000 | " |
10 | اوریون | 210.000.000 | " |
11 | كرولا | 128.000.000 | " |
12 | اپتیما | 146.000.000 | " |
13 | پژو206 تیپ2 | 39.500.000 | " |
14 | پژو206 تیپ5 | 40.000.000 | " |
15 | پژو206 تیپv9 | 49.000.000 | " |
16 | پژو206 تیپv8 | 40.300.000 | " |
17 | پژو206 تیپv20 | 27.500.000 | " |
18 | تندر ایران خودرو | 39.200.000 | " |
19 | تندر پارس خودرو | 40.500.000 | " |
2 | تندر E1 | 35.000.000 | " |
21 | پژو 405 بنزینی | 31.000.000 | " |
22 | پژو 405 دوگانه سوز | 32.500.000 | " |
23 | پارس سال | 39.000.000 | " |
24 | پارس دوگانه سوز | 38.500.000 | " |
25 | سمند lx | 32.000.000 | " |
26 | رانا | 34.200.000 | " |
27 | پراید111 | 21.500.000 | " |
28 | پراید 131 | 19.500.000 | " |
29 | پراید 132 | 18.900.000 | " |
30 | تیبا | 23.900.000 | " |
31 | پژو 207 اتومات | 56.000.000 | " |
32 | ماكسیما | 115.000.000 | " |
33 | ویتارا اتومات | 138.000.000 | " |
34 | ویتارای دندهای | 134.000.000 | " |
35 | مگان (با آپشن) | 94.000.000 | " |
36 | نیسان تیانا | 147000.000 | " |
37 | مزدا3 | 118.000.000 | " |
38 | مزدا2 | 75.000.000 | " |
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.