Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 کشته شدن 137 شبهنظامی طالبان، ثبت 259 مورد قاچاق کودکان افغان در خارج از افغانستان و کشته و زخمی شدن 12 پلیس در افغانستان بخشی از مهمترین خبرهای افغانستان در 24 ساعت گذشته است.
به گزارش فارس؛دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیهای اعلام کرد، در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‌های «ننگرهار»،«بغلان»، «قندوز»، «زابل»، «لوگر»، «میدان وردک»، «هرات»، «فراه»، «فاریاب»، «غزنی»، «قندهار» و «هلمند» در 24 ساعت گذشته 105 شبهنظامی طالبان کشته، 2 نفر زخمی و 10 نفر دیگر آنان دستگیر شدند.
از سوی دیگر دفتر مطبوعاتی ولایت «هلمند»در جنوب افغانستان در با انتشار اطلاعیهای از کشته شدن 28 شبهنظامی طالبان در منطقه «کجکی» این ولایت در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان خبر داد است.
همچنین دفتر مطبوعاتی والی ولایت «قندهار»با انتشار اطلاعیهای از کشته شدن 7 شبهنظامی طالبان در منطقه «تخته پل» این ولایت خبر داد.
احمد ضیا عبدالزی،سخنگوی والی ولایت «ننگرهار» میگوید که در نتیجه حمله هوایی نظامیان خارجی چهار شبهنظامی طالبان در منطقه «نازیان»این ولایت کشته شدند.
کشته و زخمی شدن 9 غیرنظامی در افغانستان
وزارت آموزش و پرورش افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، که بر اثر پرتاب موشک به منطقه «روادت» ولایت «ننگرهار» یک دانش آموز کشته و چهار نفر دیگر از آنان زخمی شدند.از سوی دیگر، «عبدالحمید نور» فرماندار منطقه «شیندند» ولایت «هرات» در غرب افغانستان میگوید که بر اثر پرتاب موشک به منزل مسکونی در این منطقه 2 زن کشته و 2 کودک زخمی شدند.
کشته و زخمی شدن 12 پلیس در افغانستان
سخی روغ لیوانی، فرمانده پلیس ولایت «زابل»در جنوب افغانستان در گفتوگو با رسانهها اظهار داشت که بر اثر انفجار مواد جاسازی شده در یک موتورسکلیت در شهر «قلات» مرکز این ولایت پنج پلیس و پنج غیرنظامی زخمی شدند.
به گفته لیوانی، این رویداد زمانی روی داد که کاروان نیروهای امنیتی افغان از این مکان میگذشت که مواد منفجره عمل کرد.
از سوی دیگر، «سید سرور حسینی» فرمانده پلیس ولایت «قندوز» در شمال افغانستان نیز از زخمی شدن 2 پلیس بر اثر انفجار مین جاسازی شده در خودرو سربازان، خبر داد.
همچنین «عمرزواک» سخنگوی والی ولایت «هلمند» میگوید که در نتیجه حمله شبهنظامیان طالبان به یک پاسگاه امنیتی در منطقه «مارجه» ولایت هلمند 3 پلیس کشته یک نفر زخمی شدند.در همین حال، مقامهای ولایت «هرات» نیز از کشته شدن یک پلیس ملی در این ولایت خبر داد.
کشته شدن 3 فرمانده  شبهنظامی طالبان در غرب و شمال افغانستان
احمد جاوید سخنگوی والی ولایت «فاریاب» در کابل اظهار داشت که بر اثر حمله نیروهای امنیتی افغان در این ولایت یک فرمانده شبهنظامی طالبان همراه با 3 نفر از افرادش کشته شدند.
همچنین دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیهای از کشته شدن یک فرمانده شبهنظامی طالبان به نام «نیک محمد» و دستگیری 2 تن دیگر که قصد ترور یک سرباز افغان در ولایت «سرپل» را داشتند، خبر داد.
از سوی دیگر، «جاوید کارگر»، سخنگوی پلیس ولایت «فراه» در غرب افغانستان در گفتوگو با رسانهها اظهار داشت که در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی افغان با شبهنظامیان طالبان در منطقه «بالابلوک» این ولایت «ملا نور محمد» فرمانده این گروه همراه با 3 تن دیگر آنان کشته شدند.
به گفته کارگر، این درگیری زمان رخ داد که آنان قصد حمله به یک پاسگاه امنیتی افغان را داشتند.
ثبت 259 مورد قاچاق کودکان افغان در خارج از افغانستان
محمد نور مهمند،معاون وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان امروز در یک نشست خبر در کابل اظهار داشت که این وزارت 259 مورد قاچاق کودکان افغان را به خارج از این کشور در سال گذشته به ثبت رسانده است.به گفته مهمند، قاچاق کودکان خلاف قانون افغانستان و کنوانسیون حقوق کودکان ملل متحد است.
وی افزود، قاچاقچیان انسان کودکان افغان را به گروه‌های تبهکار دیگری فروخته و از آنان سو استفاده می‌کنند.
به گفته وی این کودکان مدت یک ماه میشود که از سوی پلیس مرزی به این وزارت تسلیم داده شده بود که در مرکز حمایت کودکان به سر میبردند.
این درحالی است که این وزارت چندی پیش، از افزایش چشمگیر حضور کودکان در کارهای سخت در افغانستان خبر داد و گفت که نبود بودجه و مراکز آموزشی از عمده ترین چالش‌های فراروی این کودکان میباشد.
براساس آخرین گزارش سازمان ملل در افغانستان، در سال 2013 میلادی، 545 کودک کشته و 1149 نفر دیگر از آنان در سراسر افغانستان زخمی شدند.
 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24