Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار اکنون در جایگاه خوبی قرار دارد، گفت: ثبات در بازار محقق نخواهد شد مگر آنکه در بازار سودآور سهام، نگاه بلندمدت حاکم باشد.

محمدرضا مایلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه مداخله غیرمستقیم دولت در بازار را نمی‌توان صرفاً منفی دانست، اظهار داشت: اساساً‌ سال گذشته به واسطه ورود حجم سنگینی از نقدینگی‌ها، بازار دچار تغییراتی شده است.
وی ادامه داد:‌در این بازار افرادی با نگاه نوسان‌گیری و سرمایه‌گذاری کوتاه مدت وارد بورس شدند و بازار با توجه به این شرایط وضعیت نوسانی را مشاهده می‌کند.
مایلی با بیان اینکه اکثر این سرمایه‌گذاران بدون تحلیل خرید و فروش می‌کنند، گفت: بازار سهام فلسفه وجودی خود را از دست داده و به اخبار خوب آنطور که باید واکنش نشان نمی‌دهند؛ زمانی هم که بازار شرایط صعودی شدیدی را تجربه می‌کرد، اخبار و شایعات زیادی هم منتشر می‌شد و به بازار جهت می‌داد.
مایلی با اشاره به تزریق منابع از سوی دولت خاطرنشان کرد: صرف تزریق پول در بازار کافی نیست چرا که در کل دنیا سرمایه‌گذاران صندوق‌ها را دنبال می‌کنند و بیشتر با تحلیل‌های بنیادی وارد سهم می‌شوند اما در ایران معامله‌گران اقدام به دنباله‌روی می‌کنند.
این کارشناس بازار سرمایه، گفت: در جریان تزریق نقدینگی این اصل را بایدمد نظر قرار دهیم که بانک‌ها نمی‌توانند همه این منابع را صرف سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت کنند و بانک‌ها نهادهایی هستند که باید همواره سودآور باشند.
وی با اشاره به اینکه در دوران رونق بازار حجم معاملات تا 800میلیارد تومان افزایش یافت اما پس از آن حجم معاملات به محدوده 150میلیارد تومان رسیده است، گفت: سیاست تزریق منابع به بورس اقدام خوبی است اما نباید این پول تبدیل به یک جریان سفته‌بازی شود و این تزریق منابع باید طوری باشد که در کف قیمتی خریده و اجازه دهد بازار با تحلیل اقدام به سرمایه‌گذاری کند.
مایلی با اشاره به اینکه بازار اکنون در جایگاه خوبی قرار دارد، گفت: اکنون با توجه به افت قیمت‌ها فروش سهام توجیهی ندارد و بازار اکنون نیاز به فضای تعادل و ثبات برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران است؛ ثبات در بازار محقق نخواهد شد مگر آنکه در بازار سودآور سهام، نگاه بلندمدت حاکم باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24