Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 رییس كل سازمان خصوصی سازی گفت: نام 186 شركت در فهرست واگذاریهای سال 93 قرار دارد كه این فهرست به تصویب هیات واگذاری نیز رسیده است.

به گزارش ایسنا، پوری حسینی با اشاره به انتشار فهرست واگذاریهای امسال كه به تصویب هیات واگذاری نیز رسیده است گفت: سازمان خصوصی‌سازی قصد دارد در سال 93 بیشترین حجم واگذاری در كشور را انجام دهد كه با انجام كارشناسی و بررسی های فراوان و نیز بهره گیری از نظر كارشناسی شركتهای مادر تخصصی فهرست شركتهای قابل واگذاری در سال 93 تهیه شده است. 
وی افزود: بر این اساس فهرست 186 شركت برای واگذاری در سال 93 تهیه و تدوین شده است كه آماده واگذاری هستند و پس از قیمت گذاری، تصویب شرایط و روش واگذاری آنها در هیات واگذاری، درج آگهی و عرضه آنها صورت خواهد گرفت. 
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در فهرست 186 شركت قابل واگذاری در سال 93، تعداد 27 شركت بسیار بزرگ، 76 شركت بزرگ، 31 شركت متوسط و 31 شركت دیگر به همراه سهام خرد دولت در 9 شركت بورسی و 12 شركت(بورسی و غیربورسی) قرار دارند. 
وی در مورد این دسته بندی نیز گفت: شركتهای بسیار بزرگ، شركتهایی هستند كه ارزش سهام دولت در آنها بیش از 10 هزار میلیارد ریال و شركتهای بزرگ نیز شركتهایی هستند كه ارزش سهام دولت در آنها بیش از هزار میلیارد ریال برآورد می شود. 
رییس كل سازمان خصوصی سازی در ادامه با اشاره به این كه فهرست شركتهای قابل واگذاری در سایت سازمان خصوصی سازی به نشانیwww.ipo.ir درج شده است افزود: از جمله شركتهای بسیار بزرگ برای واگذاری در سال جاری می توان به پالایشگاههای نفت بندرعباس، لاوان و كرمانشاه و نیز شركتهای ملی حفاری، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پتروشیمی دماوند، هلدینگ گاز ایران، مهاب قدس، صبا و نیروگاه‌های شهید رجایی، سهند، زاهدان، مفتح، خلیج فارس و آذربایجان اشاره كرد. 
پوری حسینی اضافه كرد: در میان فهرست شركتهای بزرگ قابل واگذاری در سال جاری نیز نام شركتهایی چون نیروگاه‌های خلیج فارس، سبز منجیل، لوشان، شاهرود و فولاد آذربایجان، به همراه طرح فولاد میانه و شركتهای توزیع نیروی برق استانها و شهرستانها، شركتهای غله و خدمات بازرگانی مناطق 14 گانه، قطارهای مسافربری رجاء، لوله گستر اسفراین، ماشین سازی تبریز و باشگاههای استقلال و پرسپولیس دیده می شود. 
وی تصریح كرد: همچنین از بین شركتهای بسیار بزرگ قابل واگذاری در سالجاری قیمت پایه و شرایط واگذاری شركتهایی چون سنگ آهن مركزی ایران به ارزش كل پایه 16 هزار میلیارد ریال، نیروگاه شهید مفتح به ارزش كل پایه 37 هزار میلیارد ریال و مجتمع صنعتی اسفراین به ارزش كل پایه تقریبی 10 هزار میلیارد ریال به تصویب هیات واگذاری رسیده است كه آماده واگذاری می باشند.
پوری حسینی در پایان با بیان این كه در حال حاضر برای تعدادی از این 186 شركت متقاضی خرید نیز وجود دارد گفت: امیدواریم در سال جاری با فراهم بودن شرایط بازار سرمایه بتوانیم عرضه و واگذاری این تعداد شركت را به سرانجام رسانده و سال طلایی و رویایی را برای خصوصی سازی در كشور رقم بزنیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24