Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

عصر ایران - چندی پیش، رئیس جمهور یک خواسته از منتقدان مطرح کرد: با شناسنامه از دولت انتقاد کنید.

این سخن را شهید مطهری در اوائل انقلاب نیز با تعبیر دیگری مطرح کرده بود: هر کس هر حرفی می گوید زیر پرچم خودش بگوید تا معلوم شود چه کسی چه می گوید. در چنین صورتی، مواضع شفاف می شود و مردم نیز قضاوت می کنند. شب نامه نویس ها و بولتن سازها، برخلاف مطبوعاتِ دارای هویت شناخته شده، از چنین وضعیتی گریزانند.

البته برخی از منتقدان دولت، یا متوجه نشدند که "با شناسنامه حرف زدن" یعنی چه ؟ و یا خواستند ماجرا را به تمخسر و توهین برگزار کنند و به همین دلیل، تصویر شناسنامه شان را منتشر کردند (!)

درباره فیلم "من روحانی هستم" نکته جالبی وجود دارد و آن این که از کارگردان این فیلم که "معصومه نبوی" نامیده شده، هیچ ردپایی وجود ندارد و حتی یک تصویر نیز از کارگردان این اثر در اینترنت وجود ندارد! احتمالاً او - اگر وجود خارجی داشته باشد- اولین کارگردان مخفی در تاریخ سینماست!

حتی در گفت وگویی هم که خبرگزاری مهر با انجام داده ، بر خلاف عرف و قاعده رایج ، عکسی از کارگردان نیست و تحقیقات عصرایران حاکی از آن بود که مصاحبه را برای مهر فرستاده اند نه این که خود مهر ، رو در رو با سازنده فیلم گفت و گو کرده باشد! امروز هم که نشست به اصطلاح عوامل فیلم در خبرگزاری نسیم برگزار شد، اولاً خبرنگاران غیرخودی را راه ندادند و ثانیاً باز هم از کارگردان فیلم خبری نبود.

این که آیا کارگردانی به نام معصومه نبوی وجود خارجی دارد یا نه، سوالی است که برای خیلی ها جوابش مشخص نیست و نگارنده بر حسب قاعده عقلی "ندیدن دلیل بر نبودن نیست" حکم به فقدان خارجی چنین فردی نمی دهد ولی عقل حکم می کند که وقتی کسی فیلمی می سازد و به نامش مصاحبه هم منتشر می شود، لااقل باید خودش را نشان بدهد. نمی شود که به نام یک موجود موهوم فیلم ساخت و به نامش مصاحبه منتشر کرد و شعور مردم را نادیده گرفت.

ساختن فیلم انتقادی علیه دولت هیچ اشکالی ندارد و قبلاً هم این موضع را بیان کرده ایم ولی آنچه مورد بحث است، شفافیت حداقلی است.

این که روحانی می گوید با شناسنامه حرف بزنید، هر چند ناظر به شفافیت در مواضع است ولی در این مورد ، حتی خود شناسنامه به معنای ثبت احوالی آن هم موجود نیست و هنوز از خانم کارگردان رونمایی نشده است!

اگر خانم معصومه نبوی واقعاً وجود خارجی دارد، بهتر است از پس پرده ابهام به در آید تا مردم او را بشناسند. اگر هم وجود ندارد، برگ دیگری بر کتاب صداقت در جامعه ایران افزوده شده است!

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24