Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"بسته شدن پرونده سهام عدالت"، "تصویب فهرست واگذاریهای امسال"؛ "روشهای واگذاری سرخابی" و "توقف عرضه سهام یک شرکت دولتی" مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته ای که گذشت هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته گذشته از این قرار است:

فهرست واگذاریهای سال ۹۳ به تصویب هیات واگذاری رسید

در جلسه هفته گذشته هیات واگذاری فهرست شرکتهای قابل واگذاری در سال 93 توسط سازمان خصوصی سازی ارائه شد که پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه گزارش وصول اقساط قراردادهای واگذاری سهام شرکتهای دولتی از سال 87 تا پایان 92 توسط رئیس کل سازمان خصوصی سازی ارائه شد.

ثبت‌نام جدید سهام عدالت نداریم

همچنین رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سؤال که آیا ثبت‌نام جدیدی از مشمولان سهام عدالت انجام خواهد شد یا خیر گفت: ثبت‌نام جدیدی از مشمولان نداریم و مصوبات 2 سال گذشته از همان روز اجرایی شده است.

پوری حسینی ادامه داد: کارگران ساختمانی از 2 سال گذشته مشمول دریافت سهام عدالت شده‌اند و از این پس ثبت‌نام جدیدی انجام نمی‌شود.

سهام عدالت سال ۹۶ آزاد می‌شود

فولادگر گفت: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت باید سال ۹۶ انجام شود که اگر دولت قصد دارد این کار در سال جاری انجام شود باید به مجلس لایحه ارائه کند.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس افزود: در حال حاضر 30 درصد از مبالغ سهام عدالت به دولت پرداخته شده است و اگر دولت قصد دارد معاملات سهام عدالت در سال جاری انجام شود باید در این زمینه لایحه‌ای به مجلس ارائه کند.

دولت تکلیف منابع سهام عدالت را مشخص کند

خبر دیگر این که نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وضعیت تاسف باری در سهام عدالت وجود دارد و اخیرا به من خبر داده اند که در یکی از شهرستانها ۲۰ درصد از سهام عدالت به نام اشخاص زده شده است.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی افزود: سهام عدالت به امپراطور رانت در اقتصاد کشور تبدیل شده است و دهها هزار میلیارد تومان منابع کشور در دستان تعداد معدودی قرار گرفته است.

ایتالیایی‌ها از خرید پرسپولیس منصرف شدند

در هفته ای که گذشت مشاور عالی اتحادیه فوتبال در امر خصوصی‌سازی از انصراف سرمایه گذاران ایتالیایی برای خرید باشگاه پرسپولیس خبر داد.

محمدصادق درودگر افزود: با این حال خرید تیم ملوان که به سرمایه کمتری نیاز دارد به این سرمایه گذار ایتالیایی پیشنهاد داده شد که پس از سفری 4روزه به شهرهای تبریز، سرعین و انزلی قرار شد تمایل یا عدم تمایل به خرید این باشگاه توسط سرمایه گذاران ایتالیایی خبر داده شود که این اتفاق دور از ذهن نیست.

3 شیوه برای خصوصی‌سازی باشگاه پرسپولیس

رئیس کمیته فنی باشگاه پرسپولیس هم در مورد جلسه‌ خود با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: بحثی که با رحیمی مطرح کردیم بحث واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی بود که قرار شد در مدت یک‌ساله در هیأت‌مدیره مصوب شود که پرسپولیس قرار است به صورت پذیره‌نویسی یا ارائه در بورس و یا فرابورس خصوصی شود و ظرف یک سال نحوه خصوصی شدن باشگاه پرسپولیس به یکی از این سه روش انجام شود.

خصوصی‌سازی تجربه‌ای ناموفق در استان مرکزی ‌

خبر دیگر این که رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: امر خصوصی سازی در استان مرکزی تجربه ناموفقی است و شرایط نابسامانی را برای استان به وجود آورده است.

عباس رجایی با بیان اینکه ظرفیت استان مرکزی با وجود بیش از دو هزار صنعت مهم نادیده گرفته می‌شود افزود: کارگران در این استان زحمت‌های فراوانی می‌کشند، اما نه بهره لازم را می‌گیرند و نه درون‌زایی اقتصادی شکل می‌گیرد.

پاکتهای مزایده دو شرکت دولتی بازگشایی شد

هفته گذشته پاکتهای مزایده 100 درصد سهام شرکت فولاد آذربایجان شامل 350 میلیون سهم در سازمان خصوصی سازی بازگشایی شد که بالاترین پیشنهاد برای این میزان سهام که به ارزش پایه هر سهم یک هزار و 459 ریال ارزشگذاری شده بود، 531 میلیارد و 900 میلیون ریال بود.

همچنین در این مزایده بالاترین قیمت پیشنهادی برای 65 درصد ارزش طرح فولاد میانه که به قیمت کل پایه 3 هزار و 199 میلیارد و 182 میلیون ریال ارزشگذاری شده بود، 3 هزار و 309 میلیارد ریال بود.

عرضه نیروگاه شهید عباسپور در فرابورس متوقف شد

سازمان خصوصی سازی با ارسال نامه ای به فرابورس بدون ذکر دلیل اعلام کرد از واگذاری بلوک 49 درصدی سهام شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه شهید عباسپور پشیمان شده است.

این بلوک 490 سهمی که متعلق به شرکت مدیریت منابع آب ایران است قرار بود به قیمت پایه هر سهم 54 میلیون و 525 هزار ریال و ارزش کل پایه 26 میلیارد ریال 30 اردیبهشت امسال با شرایط 30 درصد نقد و بقیه اقساط 4 ساله با نرخ 15 درصد در بازار سوم فرابورس عرضه شود.

خصوصی‌سازی، یک شرکت سرمایه‌گذاری را به فرابورس می آورد

و خبر پایانی این که سهام شرکت سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت که متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است به قیمت پایه هر سهم 11 هزار و 180 ریال به مزایده گذاشته می‌شود.

این شرکت 850 میلیارد ریالی به سرمایه‌گذاری مستقیم یا مشارکت در احداث، توسعه و یا تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنعتی و خدماتی می‌پردازد و سهام آن قرار است یکجا و نقد یا نقد و اقساط به صورت 30 درصد نقد و مابقی اقساط 4 ساله با نرخ 15 درصد عرضه شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24