Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 فاز نخست مجتمع پتروشیمی ایلام به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور،با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و بیژن زنگنه وزیر نفت و همچنین محمدحسن پیوندی معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.
به گزارش سایت پتروشیمی ایلام؛این مجتمع پتروشیمی با هدف تولید محصولات استراتژیک پتروشیمیایی ساخته شده و محصول این مجتمع، سالانه ٤٦٠ هزارتن اتیلن، ١٢٠ هزارتن پروپیلن، ١٤٠ هزارتن بنزین پیرولیز، ٨٥ هزارتن برش‌های چهار کربنه  و ٣٣ هزارتن نفت کوره است. با تلاش متخصصان و کارشناسان توانمند ایرانی، واحد پلی‌اتیلن سنگین این مجتمع سال گذشته راه‌اندازی شد و این واحد که با ظرفیت ٣٠٠ هزار تن طراحی شده است، به بهره‌برداری رسید.
پیش از این جواد کمری مدیرعامل پتروشیمی ایلام با بیان این که پتروشیمی ایلام بزرگترین سرمایه‌گذاری پتروشیمی در غرب کشور است، گفته بود: شرکت بازرگانی پتروشیمی با ٥٧ درصد سهام، بزرگترین سهامدار این شرکت به شمار می‌رود و صندوق بازنشستگی کشوری ١٧ درصد، شستا ١٧ درصد، پتروشیمی مارون ٧ درصد از سهام این شرکت را در اختیار داشته و درصدی جزیی نیز متعلق به سهام ترجیحی کارکنان است. مدیرعامل پتروشیمی ایلام افزوده بود: افزون بر خط لوله اتیلن غرب، خوراک این پتروشیمی از سوی پالایشگاه گاز ایلام تامین و اتان، ال. پی.جی و میعانات گازی مورد نیاز از طریق ٣ خط لوله احداث شده وارد مجتمع پتروشیمی ایلام می‌شود.
وی ادامه داده بود: فاز دوم پتروشیمی ایلام، که همان الفین سیزدهم است که با ظرفیت ٤٦٠ هزار تن اتیلن در سال، در صورت تامین منابع مالی تا کمتر از دو سال ساخته خواهد شد. کمری افزوده بود: واحد اس. آر. یو  فاز دوم پتروشیمی ایلام می‌تواند سالانه ٧٠٠ هزارتن ال. پی.جی و میعانات گازی را گوگردزدایی کند. مدیرعامل پتروشیمی ایلام افزوده بود: با بهره‌برداری از هر ٢ فاز این مجتمع تولیدی، سالانه حدود یک میلیون تن محصول تولید خواهد شد و برای ٧٠٠ نفز اشتغالزایی مستقیم را به همراه خواهد داشت. کمری ادامه داده بود: با راه‌اندازی این طرح و تولید اتیلن، توان تزریق به خط لوله اتیلن غرب را نیز خواهیم داشت و ١٦٠ هزار تن اتیلن مازاد به این خط تزریق خواهد شد.
تولید پتروشیمی ایلام پارسال به ٢٨ هزار تن رسید
شرکت پتروشیمی ایلام‌، سال گذشته با وجود کمبود خوراک، ٢٨ هزارتن محصول را روانه بازار کرد. مدیرعامل پتروشیمی ایلام چندی پیش درباره عملکرد این مجتمع پتروشیمی اظهار کرده بود: این مجتمع پتروشیمی در سال ٩٢ با وجود تمام چالش‌ها توانست ٢٨ هزارتن محصول پلی‌اتیلن سنگین تولید کند. جواد کمری افزود: کمبود خوراک سبب شد تا پتروشیمی ایلام پارسال با ٣٥ تا ٤٠ درصد ظرفیت خود کار کند و حدود ١٥ تن خوراک را در ساعت دریافت کرد. وی افزود: این مجتمع، ظرفیت دریافت خوراک به میزان ٤٥ تن در هر ساعت را دارد و امید است که امسال ارسال خوراک به پتروشیمی ایلام افزایش پیدا کرده، میزان تولید نیز  افزایش یابد. کمری گفت: محصولات پتروشیمی ایلام با هدف تامین نیاز داخل عرضه شد و پارسال علاوه بر آن، حدود هزار تن هم به کشور چین صادر شده است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24