Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 شرکت ملی نفت ایران با ٢٢ شرکت اروپایی و آسیایی در دو روز نخست برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت امسال (١٦ و ١٧ اردیبهشت) مذاکره کرد.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، معاون برنامه ریزی تلفیقی این شرکت با بیان اینکه ١٢ شرکت خارجی در دومین روز از نمایشگاه نوزدهم با شرکت نفت پای میز مذاکره نشستند، افزود: این شرکتها بیشتر به دنبال تامین کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت ایران بودند که به شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران هدایت شدند.

عبدالرضا اسدی افزود: این ١٢ شرکت خارجی برای تامین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت از جمله کمپرسور، توربین، توربوژنراتور، مخازن تحت فشار، کابل و سیستم های ارتباطی اعلام آمادگی کردند.

به گفته وی، این شرکت از شرکتهای خارجی متقاضی همکاری با ایران خواست تا در ٤١ پروژه معرفی شده برای سرمایه گذاری، اعلام همکاری کنند که در این زمینه یک شرکت ژاپنی و یک شرکت سوئیسی- عراقی اعلام آمادگی کردند.
اسدی ادامه داد: شرکت ژاپنی خواستار همکاری در پروژه طرح توسعه میدان گازی کیش، طرح توسعه میدان گازی پارس شمالی، طرح توسعه فاز ١١، احداث کارخانه گاز و گاز مایع ١٧٠٠، ١٨٠٠ و ٢٣٠٠ و همچنین طرح بهینه سازی مصرف انرژی شد.
معاون برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران افزود: این شرکت ژاپنی پس از ارزیابی توانمندیهای خود برای اجرای پروژههای اعلام شده، نتیجه بررسی را به شرکت ملی نفت ایران اعلام خواهد کرد.
به گفته اسدی، یک شرکت آلمانی نیز از بررسی فهرست ٤١ پروژه شرکت نفت در جلسه مشترک اتاق بازرگانی ایران و آلمان خبر داده و گفته است که نتیجه بررسی سرمایه گذاری در این طرحهای توسعه ای را به زودی اعلام می کند.
وی روز نخست برگزاری نمایشگاه از انجام مذاکرات مقدماتی با ١٠ شرکت خارجی از کشورهای مختلف از جمله نروژ، انگلیس، عراق، ترکیه، لهستان، ایتالیا، قزاقستان و سوئد در نخستین روز از نمایشگاه بین المللی صنعت نفت خبر داد و افزود: از میان این ١٠ شرکت، ٥ شرکت به خرید نفت و فرآورده های نفتی از جمله گوگرد و ال پی جی علاقمند بودند و ٥ شرکت نیز به سرمایه گذاری در پروژه های معرفی شده از سوی شرکت ملی نفت ایران در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت اظهار تمایل کردند.
به گفته معاون برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران یک شرکت انگلیسی نیز به منظور سرمایه گذاری در طرح های اکتشافی و تولیدی اعلام آمادگی کرده است.
وی تصریح کرد: چهارکارگروه توسعه و سرمایه گذاری، ایمنی، بهداشت و حفاظت از محیط زیست، اموربین الملل و بازاریابی و صدور خدمات فنی و مهندسی با حضور کارشناسان مختلف از معاونت تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری، امور بین الملل، امور حقوقی، اچ اس ایی، شرکت های تولیدی، عملیاتی و حفاری در نمایشگاه حضور دارند تا پاسخگوی نیازهای سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشند.
اسدی با بیان اینکه شرکت های خارجی پس از مذاکره مقدماتی با کارشناسان شرکت ملی نفت ایران به یکی از چهار کارگروه تخصصی اعلام شده رجوع داده می شوند، افزود: سوال در مورد شرایط بین المللی و رونمایی از نسل جدید قراردادهای نفتی از جمله مسائلی بود که از سوی طرف مذاکره کننده خارجی مطرح می شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24