Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 مدیر کل گمرک فارس گفت: امسال، ۲۰۷ تن سیمان به ارزش ۴۰ میلیون و ۵۵۷ هزار دلار از طریق گمرکات فارس صادر شده که در مقایسه با سال گذشته از نظر وزن ۱۲۷۳ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۰۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تسنیم،سکینه سیاحی در شیراز اظهار کرد: در سال۹۲، ۲۰۷ تن سیمان به ارزش ۴۰ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۳۵۶ دلار از طریق گمرکات فارس صادر شده که در مقایسه با سال گذشته از نظر وزن ۱۲۷۳ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۰۸ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه بعد از سیمان بیشترین کالای صادر شده در کمرگات فارس مواد غذایی بوده است، افزود: در سال ۹۲، ۲۷ هزار و ۵۲۲ تن مواد غذایی به ارزش ۳۳ میلیون ۷۴۷ هزار و ۸۰۱ دلار از طریق گمرکات فارس صادر شده که نسبت به سال گذشته از نظر وزن ۹۱ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۰ درصد افزایش داشته است.
مدیر کل گمرک استان فارس کالاهای صنعتی را سومین کالای صادراتی فارس دانست و خاطر نشان کرد: در سال ۹۲، ۶ هزار و ۳۳۱ تن کالای صنعتی به ارزش ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۶۳۹ دلار صادر شده که نسبت به سال گذشته از نظر وزن ۴۲ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی عصاره پودر شیرین بیان، رب گوجه فرنگی، فرش دستبافت، کاشی و سرامیک، سرکه و انواع ترشی، خرمای تازه و خشک و مصنوعات پلاستیکی و ملامین را از دیگر اقلام صادراتی گمرکات فارس عنوان کرد.
سیاحی با بیان اینکه بیشترین کالای صادراتی فارس به کشور عراق ارسال شده، گفت: در سال ۹۲، ۴۷۸ هزار و ۸۸۲ تن کالا به ارزش ۸۳ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۵۳۶ دلار به کشور عراق صادر شده که نسبت به سال گذشته ۴۴۴ درصد از نظر وزن و ۸۴ درصد از نظر ارزش دلاری افزایش یافته است.
وی امارات متحده عربی را دومین کشور متقاضی کالاهای صادراتی گمرکات فارس عنوان و خاطر نشان کرد: در سال ۹۲، ۳۸ هزار و ۴۹۴ تن کالای صادراتی به ارزش ۳۱ میلیون و ۹۸ هزار و ۱۶۴ دلار به امارات متحده عربی صادر شده که نسبت به سال گذشته از نظر وزن ۳۱۱ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۱ درصد افزایش داشته است.
مدیر کل گمرک استان فارس با بیان اینکه بعد از عراق و امارات متحده عربی بیشترین کالای صادراتی گمرکات فارس به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) صادر شده، گفت: در سال ۹۲، ۲ هزار و ۶۰۵ تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۲۲۷ دلار از طریق گمرکات فارس به عسلویه صادر شده که نسبت به سال گذشته از نظر وزن ۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۲ درصد افزایش داشته است.
وی آلمان، افغانستان، قطر، کویت، عربستان سعودی، پاکستان و ترکمنستان را از دیگر کشورهایی دانست که کالا از طریق گمرکات فارس برای آنها صادر شده است و خاطر نشان کرد: در مجموع کالاهای صادراتی گمرکات فارس در سال ۹۲ به ۴۳ کشور جهان صادر شده است

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24