Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 معاون وزیر نفت با اشاره به افزایش 80 میلیون متر مکعبی گاز تا پایان سال جاری خبر داد:با امضای مفارقت نامه وزیر نفت بانک صادرات از پروژه بیدبلند 2 کنار می رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛حمیدرضا عراقی در نشستی خبری که عصر امروز برگزار شد با اشاره به اینکه ایران بزرگترین مخزن گاز دنیا را در اختیار دارد اما از نظر مصرف در رتبه سوم دارندگان گاز در جهان هستیم گفت: یکی از اهداف اصلی شرکت گاز کمک به بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش مصرف و تولید بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 15 هزار روستا و یک هزار شهر در کشور گازرسانی شده‌اند تصریح کرد:تصمیم داریم همزمان در سال 93 و 94 به ازای مصرف گاز در مصارف خانگی و صنعتی با کمک سازمان بهینه سازی بتوانیم صرفه جویی در مصرف گاز را اجرایی کنیم و همزمان بتوانیم گاز تولیدی را صادر و یا در مخازن نفتی تزریق کنیم.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه در سال جاری 70 تا 80 میلیون متر مکعب گاز به حجم تولید کشور اضافه خواهد شد خاطرنشان کرد:در چند سال گذشته نه تنها پارس جنوبی نتوانست به صورت کامل فعالیت کند بلکه ساخت خطوط لوله هم فعالیت چندان خوبی نداشت.
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه سال 92 سال سختی برای صنعت گاز کشور بود ادامه داد: دو هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داشتیم که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است تا 4 ماه دیگر مشکل بدهی ها برطرف شود.
مدیر عامل شرکت گاز ایران در ادامه با اشاره به گم شدن هشت میلیون متر مکعب گاز در سال گذشته گفت: این که در مصرف گاز اندکی گاز محاسبه نشود دلیلی بر گم شدن گاز نیست بلکه این میزان در شبکه لحاظ شده است اما به دلیل وجود برخی علمک‌های خراب یا برخی سودجویی‌ها از مصرف گاز مشکل ایجاد می‌شود اما شبکه‌ای ایجاد شد تا میزان مصرف گاز در تمام کشور بررسی شود.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه میزان مصرف گاز در کشور بالا است گفت: اولین قدم برای کاهش مصرف فرهنگ سازی است.
عراقی با بیان اینکه تأمین گاز پایدار برای مردم از مهمترین برنامه های ما است، خاطرنشان کرد: به ازاء هر 70 تا 80 میلیون مترمکعبی که اضافه تولید در پارس جنوبی داریم باید یک خط لوله 56 اینچ با هزینه 2 تا 4 میلیارد دلار و با صرف زمان 2 تا 3 سال احداث کنیم.
وی با اشاره به صحبت های وزیر نفت، به گزارش فارس، گفت: تلاش می کنیم که تا دو سال آینده تولید گاز از پارس جنوبی به 700 تا 800 میلیون مترمکعب برسد.
عراقی با اشاره به طرح های بیدبلند 2 و استحصال اتان پارسیان گفت: طبق مصوبه دولت گذشته، بانک صادرات 80 درصد پالایشگاه بیدبلند 2 و اتان زدایی پارسیان را در اختیار گرفت اما زمانی که مدیریت این بانک عوض شد، هیچ علاقه ای به ادامه کار نداشت.
وی افزود: ما از طریق دادگاه اقدام به مفارقت کردیم و زمانی که وزیر نفت این مفارقت را امضا کند، ما پیمانکاری و سرمایه گذار دیگری را به جای بانک صادرات برمی گزینیم.
به گفته معاون وزیر نفت، تأخیر این پروژه ملی و عدم مشخص شدن تکلیف آن تا امروز به دلیل عدم همکاری بانک صادرات بوده است.
عراقی با اشاره به آمار تولید، صادرات و واردات گاز در سال گذشته گفت: در مجموع  145 میلیارد مترمکعب تولید گاز داشتیم و میزان صادرات و واردات گاز ما به ترتیب 9 و 6 میلیارد مترمکعب بود.
عراقی در خصوص قیمت گاز پتروشیمی ها خاطرنشان کرد: طبق مصوبه دولت، مجموع گازی که به عنوان خوراک و سوخت به پتروشیمی ها داده می شود 265 تومان در هر مترمکعب است اما در واقع قیمت گاز سوخت آنها کمتر از 10 سنت و قیمت گاز خوراک طبق مصوبه مجلس 13 سنت است که دولت تصمیم گرفته همه گاز تحویلی را با احتساب متوسط گیری از دو نوع نرخ، 10 سنت عرضه کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24