Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با اشاره به اعتراض برخی از صنعتگران سنگ برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: تنها صاحبان كارخانجات و كارگاه های تولیدی سنگ مشمول این قانون هستند كه در صورت تمكین از قانون مساعدت های قانونی با آنها انجام خواهد شد.

به گزارش شبكه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) علیرضا طاری بخش درباره اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده صنعت سنگ، افزود: این قانون از اول مهر ماه سال 87 در سراسر كشور اجرایی شد اما به دلیل آمادگی نداشتن اصناف اجرای قانون مذكور یكسال متوقف شد.
وی ادامه داد: در مدت مذكور نسبت به آموزش گسترده مودیان زیرمجموعه اصناف كشور اقدام شد و پس از آموزش و ایجاد بستر لازم بخشی از مودیان صاحبان مشاغل از جمله صاحبان كارخانجات و كارگاه ها و واحدهای تولیدی سنگ مشمول بند های الف و ب ماده 96 قانون مالیات های مستقیم برای اجرای قانون فراخوان شدند.
وی اظهار داشت: پس از فراخوان اجرای قانون كماكان فعالان سنگ مشكلات اجرایی را مطرح می كردند و خواستار مساعدت سازمان امور مالیاتی كشور در مسیر اجرای قانون شدند، در همین ارتباط پس از برگزاری جلسات مختلف تفاهم نامه ای با آنان منعقد شد كه به موجب آن مقرر گردید مشروط به ثبت نام و اجرای قانون شوند، هرچند مقرر شد اظهارنامه ها تا پاییز 1389 را حداكثر تا پایان اردیبشهت ماه سال1390 با اعلام صحیح خرید و فروش هر دوره تسلیم نمایند.
طاری بخش تصریح كرد: سازمان امور مالیاتی در راستای خود اظهاری مودیان اظهارنامه های آنان را بدون رسیدگی قبول خواهد كرد، ضمن آنكه در تقسیط مالیات و بخشودگی جرایم هم نهایت مساعدت را در نظر می گیرد.
وی تاكید كرد: در فراخوان به عمل آمده از صنعت سنگ تنها كارخانجات و واحدهای تولیدی سنگ به عنوان مودی مشمول فراخوان هستند و این موضوع شامل توزیع كنندگان و فروشندگان سنگ مشمول بند(ج) ماده 96 قانون مالیات های مستقیم نمی شود.
وی گفت: هم اكنون دو هزار فعال صنعت سنگ در نظام مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام نموده اند كه بیشتر آنان نیز اظهارنامه های مالیاتی خود را نیز تسلیم كرده اند.
وی در پاسخ به این سئوال كه آیا تولیدكنندگان و فروشندگان از منابع خود مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت می كنند، گفت: اصولا فعالان اقتصادی مودی نظام مالیات بر ارزش افزوده مالیات و عوارض را به هیچ وجه از منابع خود پرداخت نمی كنند بلكه براساس ساز و كار طراحی شده و قانون مكلفند مالیات را از مصرف كننده وصول به دولت پرداخت نمایند.
طاری بخش تصریح كرد: بنابر این مودیان مالیات بر ارزش افزوده تنها واسطه پرداخت مالیات به دولت و انتقال بار مالیات بر مصرف كنندگان می باشند، ضمن آنكه با توجه به مهلت پرداخت سه ماهه مقرر در قانون از نقدینگی آن در مدت مذكور نیز استفاده می شود.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی كشور در مورد ماموریت و كاركرد مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: این مالیات در اقتصاد كاركردهای متعددی دارد، منتهی دو ماموریت ویژه و مهم آن عبارت است از تامین منابع مالی برای جبران هزینه های دولت از جمله تامین هزینه برای اجرای طرح های عمرانی كه منجر به ایجاد زیرساخت ها و توسعه اشتغال در جامعه و بودجه سلامت كه در راستای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه و كاهش هزینه های درمانی مردم مصرف می شود.
وی تاكید كرد: سوق دادن منابع مالیاتی از پایه مالیات بر درآمد (به ویژه تولید) به سمت مالیات بر مصرف كه البته این موضوع در درازمدت محقق خواهد شد نیز از دیگر اهداف قانون مالیات بر ارزش افزوده است.
به گفته طاری بخش، سازمان امور مالیاتی در كوتاه مدت هم برای تحقق بخشی از اهداف مذكور در عملكرد سال های1391 و 1392 ضرایب مالیاتی مودیان مالیات بر ارزش افزوده به ویژه تولیدكنندگان را 15 درصد كاهش داده و در آینده هم این روند ادامه خواهد یافت.
وی گفت: سازمان امور مالیاتی كشور با تاكید بر اجرای صحیح قانون كماكان آمادگی دارد تمام مساعدت های قانونی ممكن در فرآیند هیات های حل اختلاف مالیاتی، وصول مالیات و بخشودگی جرایم در خصوص مودیان مالیات برارزش افزوده از جمله صنعت سنگ كه قانون را تمكین و اجرا نموده اند، به عمل آورد.
معاون سازمان امور مالیاتی كشور در پاسخ به این پرسش كه آیا تمام فعالان اقتصادی مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند، گفت: تمام فعالان اقتصادی به خودی خود مشمول اجرای قانون نیستند و تنها مودیانی كه در 5 فراخوان قبلی برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مشخص شده اند و پس از تكمیل چرخه ثبت نام برای آنان گواهی صادر شده مجاز به دریافت مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت به دولت هستند.
طاری بخش در خصوص تعداد مودیانی كه تاكنون مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می نمایند، اظهار داشت: بیش از 420 هزار نفر در نظام مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام كرده اند و در حال اجرای قانون هستند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24