Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 همزمان با نخستین روز از برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، از سوخت گیاهی (بیودیزل) تولیدی پژوهشگاه صنعت نفت رونمایی شد.

به گزارش شانا، رئیس پژوهشکده علوم و فناوریهای شیمیایی پژوهشگاه صنعت نفت حاشیه مراسم رونمایی از سوخت بیودیزل تولیدی پژوهشگاه صنعت نفت گفت: دانش تولید این سوخت با استفاده از پایه های گیاهی در مقیاس ٥٠٠ کیلوگرم و پس از فورمولاسیون با گازوئیل، تحت آزمایش های شیمیایی و موتوری قرار گرفته است.
امیرناصر احمدی افزود: این سوخت هم اکنون در مرحله اجرای تستهای میدانی در مینی بوسهای پژوهشگاه صنعت نفت در سطح نمایشگاه است و ارزیابی های نهایی آن در حال انجام است.
وی بزرگ ترین مزیت این دسته از سوخت‌ها در مقایسه با سوخت‌های فسیلی را مربوط به مباحث زیست‌محیطی دانست و اضافه کرد: سوخت‌هایی با منشا گیاهی به مراتب آلودگی‌های زیست محیطی کمتری ایجاد می‌کنند به نحوی که گفته می‌شود استفاده از بیودیزل‌ها موجب کاهش ١٨ تا ٢٠ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای در محیط‌ زیست می‌شود.
احمدی محدود و رو به اتمام بودن ذخایر سوخت‌های فسیلی در بسیاری از کشورهای جهان را از جمله ضرورت‌های توسعه سوخت‌های گیاهی اعلام کرد و افزود: حتی کشورهای دارای ذخایر فسیلی در جهت استفاده از سوخت‌هایی با منشا گیاهی گام‌های بلند برداشته‌اند.
رئیس پژوهشکده علوم و فناوریهای شیمیایی پژوهشگاه صنعت نفت پیشتر از دستیابی به دانش تولید سوخت گیاهی (بیودیزل) به صورت پیوسته در این پژوهشگاه خبر داده بود.
ناصر احمدی با بیان اینکه پیش از این تولید این سوخت به صورت ناپیوسته در پژوهشگاه صنعت نفت انجام می شد، گفته بود: یکی از مزایای تولید این سوخت به صورت پیوسته، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری است؛ کشورهایی مانند برزیل، هند و چین نیز به دلیل امکان کشت گیاهان مختلف با دانه‌های روغنی، بر توسعه بیودیزل تمرکز کرده‌اند.
گفتنی است، این سوخت با کاهش میزان آلایندگی هیدروکربنها، بدون تغییر در طراحی اتومبیلها قابل استفاده خواهد بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24