Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد ادامه كم‌انگیزگی معامله‌گران و افت شاخص بود. در حالی كه تحولات اقتصادی انتظار برای یك بازار سهام متعادل را ایجاد كرده است بازار همچنان با كمبود نقدینگی فعال مواجه است؛ امری كه موجب پر رنگ شدن عرضه‌های برخی از سهامداران حقوقی شده است. در این شرایط بازار دیروز با تداوم كاهش شاخص كل و  افت 0.47 درصدی مواجه شد.

در گروه پتروشیمی، نماد پتروشیمی برزویه درج شد تا این نماد نیز به عرضه اولیه نزدیك شود. در این گروه، پتروشیمی مارون با هدف تكمیل زنجیره ارزش و كاهش خام فروشی ٤ واحد صنایع تكمیلی احداث می‌كند. مدیرعامل پتروشیمی مارون در گفت‌وگو با «شانا» اظهار كرد: این مجتمع پتروشیمی با هدف جلوگیری از خام فروشی برنامه‌های گسترده ای را برای توسعه صنایع تكمیلی هدف‌گذاری كرده است. موسوی افزود: ٣ واحد پایین دستی در حال احداث است كه نخستین آن یك واحد ساخت كامپاندینگ است كه در خودرو‌سازی و لوازم خانگی كاربردهای زیادی دارد و پیش‌بینی‌ می‌شود فاز نخست این واحد امسال به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: ٢ واحد دیگر نیزواحدهای تولید اتیلن اكساید و اتوكسیلات است كه در مراحل اولیه ساخت این واحد‌های پایین‌دستی قرار داریم. در این گروه، دیروز مجمع سالانه پتروشیمی زاگرس با تقسیم سود 440تومانی به كار خود پایان داد.  در گروه خودرویی دیروز یك مقام نزدیك به شركت سایپا در گفت‌وگو با خبرنگاراكوبورس، از برنامه‌های افزایش سرمایه این شركت از محل آورده نقدی و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد. این مقام مسوول عنوان كرد كه افزایش سرمایه سایپا در مرحله برنامه‌ریزی برای مجمع و مذاكره با سازمان بورس است.  وی ادامه داد كه شركت در نظر دارد كه در حدود 25 درصد از افزایش سرمایه خود را به‌منظور تامین نقدینگی از محل آورده نقدی انجام دهد. وی همچنین افزود كه مابقی افزایش سرمایه شركت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صورت خواهد گرفت به طوری كه مجموع افزایش سرمایه شركت كمتر از 100 درصد خواهد بود. در گروه بانكی بازار در انتظار گزارش بانك‌سینا است كه پس از فروش پروژه ارم به نفت بهران با احتمال اعلام سود بالا مواجه است. در مجموع بازار دیروز بازاری ضعیف بود كه در آن شاخص با كاهش 369 واحدی به 77هزار و 569 واحد رسید. ارزش معاملات نیز به 351میلیارد تومان رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24