Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

افزایش بی سابقه ذخیره سازی های نفت آمریکا، آمار بد اقتصادی چین و بارگیری یک نفتکش در لیبی از عوامل کاهش دهنده بهای نفت در بازار روز پنجشنبه بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، بهای نفت خام برنت دریای شمال در بازار معاملات روز پنجشنبه (١١ اردیبهشت ماه) به دلیل اطلاعات منتشر شده از رشد نامطلوب اقتصادی چین و انتظارات از بهبود وضعیت صادرات نفت لیبی کاهش یافت.
بهای نفت خام آمریکا یا وست تگزاس اینترمیدیت نیز در پی انتشار اخباری در روز پیش از آن مبنی به رسیدن ذخیره سازی های نفت به بیشترین مقدار طی چند دهه گذشته با کاهش روبرو شد.
شاخص خرید مدیران چین در ماه آوریل (فروردین ماه) رشد کمی داشت در حالی که صادرات این کشور با کاهش روبرو شد که نگرانی ها نسبت به ادامه رشد کند اقتصادی در دومین مصرف کننده بزرگ نفت چین را افزایش داد.
از سوی دیگر اخبار حاکی از آن است که پایانه نفتی زویتینه لیبی پس از نزدیک به ١٠ ماه تعطیلی روز پنجشنبه بارگیری نخستین نفتکش خود را آغاز کرده است که بر کاهش بهای برنت تاثیر گذار بود.
دولت آمریکا روز چهارشنبه (١٠ اردیبهشت ماه) حاکی از افزایش دوباره ذخیره سازی های نفت خام در این کشور بود که کاهش بهای نفت خام آمریکا را در پی داشت.
بهای نفت خام برنت روز پنجشنبه با ٣١ سنت کاهش در سطح ١٠٧ دلار و ٧٦ سنت برای هر بشکه تثبیت و بهای نفت خام آمریکا نیز برای معاملات آتی با ٣٢ سنت کاهش در سطح ٩٩ دلار و ٤٢ سنت برای هر بشکه تثبیت شد.
در عین حال معامله گران نفت بر این باورند که تداوم درگیری ها در شرق اوکراین و نگرانی ها نسبت به اختلال در عرضه نفت روسیه از کاهش شدید بهای این ماده جلوگیری می کند.
جین مک جیلیان، کارشناس موسسه تردیشن انرژی استمفورد آمریکا گفت: بازارهای نفت به دلیل افزایش حجم ذخیره سازی های آمریکا و گزارش ها مبنی بر بارگیری نفتکشها تحت فشار قرار دارند، اما این فشار در حال فروکش کردن است. ما به یک ثبات قیمتی نزدیک می شویم که دلیل آن وضعیت نامطمئن ژئوپلیتیکی در اوکراین است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24