Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به گفته منابع آگاه، تقریبا همه خریداران کره جنوبی و ژاپنی نفت ایران ضوابط قراردادهای سالانه خود با این کشور را در سال ٢٠١٤ بدون تغییر ثابت نگه داشته اند.

به گزارش پلاتس از توکیو، منابع آگاه اعلام کردند که تقریبا همه خریداران کره ای و ژاپنی نفت خام ایران ضوابط قراردادهای سالانه با ایران را برای سال ٢٠١٤ تغییر نداده اند و انتظار می رود که واردات نفتشان از این کشور در زمان تعلیق فشارهای ٦ ماهه آمریکا روی خریداران نفت خام تهران و شاید پس از آن ثابت بماند.
آنها گفتند: شنیده شده است که به استثنای شرکت جی ایکس نیپون اویل اند انرژی ژاپن، دیگر خریداران ژاپنی و کره جنوبی ضوابط و حجم قراردادهایشان برای خرید نفت خام از ایران را در سال ٢٠١٤ همانند سال ٢٠١٣ حفظ کرده اند.
این منابع اعلام کردند: با آنکه حجم قراردادهای نفتی این کشورها تغییر نکرده است اما هنوز پیش بینی می شود که واردات ماهانه و سالانه نفت آنها از ایران نوسان داشته باشد.
منابع آگاه در ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که ضوابط سالانه خرید نفت از ایران توسط خریداران داخلی دو کشور "انعطاف پذیری" و نوسان دارد و به این خریداران اجازه می دهد که اگر تحریمها مانع اجرا و عمل کردن به قراردادهایشان شد یا آنها را محدود کرد، بتوانند وارداتشان را کاهش دهند.
یاسوشی کیمورا، رئیس شرکت نیپون، بزرگ ترین پالایشگر ژاپن ماه ژانویه گذشته اعلام کرده بود که این شرکت بر اساس قرارداد جدید تمدید شده، حجم واردات نفت از ایران را اندکی کاهش داده است.
به گفته منابع آگاه، پالایشگرهای ژاپنی شوا شل و کوزمو نیز قرارادهای سالانه خود با شرکت ملی نفت ایران را از ماه آوریل گذشته تمدید کرده اند.
مقامهای هر دو شرکت یادشده ژاپنی از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.
یک منبع آگاه در شرکت شوا شل گفت: این شرکت قرارداد خود برای سال ٢٠١٤-٢٠١٥ را تمدید کرده است که حجم نفت در این قرارداد مشابه با حجم قرارداد سال ٢٠١٣-٢٠١٤ بوده است.
یک منبع دیگر نیز گفت: شرکت کوزمو اویل نیز قرارداد سال ٢٠١٤-٢٠١٥ خود را با شرکت ملی نفت ایران تمدید کرده که حجم واردات همانند سطوح قراداد سال مالی گذشته است.
شرکت آدیمیتسو کوسان از اظهارنظر درباره تمدید قرارداد نفتی خود با ایران خودداری کرد.
در کره جنوبی نیز شرکتهای اس کی اینویشن و هیوندای اویل بانک، تنها خریدارن نفت خام کره جنوبی از ایران، از اظهارنظر درباره قرادادهای نفتی خود با ایران خودداری کردند.
یک مقام شرکت اس کی اینویشن گفت: موضوع ایران بسیار حساس است و بنابراین نمی توانیم هیچ چیز درباره ایران از جمله قراردادها و حجم واردات بگوییم.
یک مقام وزارت بازرگانی و انرژی کره جنوبی گفت که حجم واردات نفت این کشور از ایران همسو با تلاشهای بین المللی است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24