Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 استاندار سیستان و بلوچستان از امضای قرارداد پانزده شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری برای ایجاد واحدهای پتروشیمی در چابهار خبر داد.

به گزارش شانا، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: منابعی چون نفت و معدن مهم‌اند اما سرمایه اصلی مردم اند و اصل بر فرهنگ با هم بودن و مشارکت است.

وی افزود: خیلی از کشورها از قابلیتهای کثیری چون نفت و یا معدن برخوردار نیستند، اما با تکیه بر محوریت انسان موقعیتهای ممتازی را کسب کرده‌اند.
استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد: باید منابع انسانی را به عنوان اصل سرمایه باور داشته باشیم و اگر از این سرمایه دور باشیم به محصول توسعه نخواهیم رسید.
هاشمی به روند توسعه و شهر شدن منطقه پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: نگاه من در مسیر توسعه استان نیز زایش شهرهای جدید است و به این می‌اندیشم که شهرهای جدید را برای پیشرفت تعریف کنیم.
وی ادامه داد: عزم دولت برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار جدی است.
وی گفت: رییس جمهوری دربازدید از بندر شهید بهشتی بر توسعه و افزایش ظرفیت این بندر به ٨٦ میلیون تن تأکید کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: توسعه بندر شهید بهشتی با این وسعت، زیرساختهای وسیع دیگری چون راه آهن ، حمل و نقل و ایجاد کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب را به دنبال دارد که با ایجاد آن بهار سرمایه گذاران و کارآفرینان فرا می‌رسد.
هاشمی افزود: اجرای خط آهن از جنوب به شمال در دولت نیز مبحثی جدی است و دراین باره با ترکمنستان نیز رایزنی‌هایی انجام شده و قرار  براین است که این خط متصل شود.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: گازرسانی از ایرانشهر به دیگر شهرها و ایجاد ٢ واحد پتروشیمی بزرگ نیز از دیگر دستاوردهای سفر رئیس جمهوری است.
 هاشمی عنوان کرد: ١٥ شرکت برای سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای پتروشیمی با اعتبار ١٥ هزار میلیارد دلار معادل ٤٥ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته‌اند که این موضوع روند تغییر و دگرگونی چهره استان را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش شانا، رئیس جمهوری در سفر ماه گذشته خود به جنوب استان سیستان و بلوچستان از پیوستن چابهار به شبکه سراسری گاز کشور و آماده شدن وضع این شهرستان برای تبدیل به مرکز صنعتی، پتروشیمی و فولاد و صنایع معدنی خبر داده بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24