Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

قائم مقام بانک مرکزی با تاکید بر این که اصلاح نرخ سود تسهیلات در گام بعد توسط بانک‌ها انجام می‌شود، گفت: هدفگذاری مقدماتی رشد نقدینگی در حدود 23 تا 25 درصد در سال 93 است که در طول سال امکان بازنگری آن با توجه به شرایط وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)اکبر کمیجانی درحاشیه جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به این سوال که با توجه به اصلاح نرخ سود سپرده‌ها، نرخ سود تسهیلات نیز اصلاح می‌شود؟ اظهار کرد:اصلاح نرخ سود سپرده‌ها در گام اول انجام می شود و به مرور کلیه سودها را بررسی می کنیم.
قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به این که گزارش ها در این زمینه به شورای پول و اعتبار می‌رود، گفت:امیدواریم آرام بخشی که در نرخ سود سپرده ها صورت می‌گیرد،بر روی نرخ سود تسهیلات اثر بگذارد.
وی افزود:قصد ما این است که تعیین نرخ سود به بانک ها واگذار شود و با توجه به رقابتی که وجود دارد نرخ های سود سپرده ها و تسهیلات توسط بانک ها تعیین شود.
وی در پاسخ به این که آیا نرخ های جدید سود سپرده ها باعث خروج سرمایه‌های مردم از بانک ها نمی شود، تصریح کرد:با توجه به این که نرخ تورم کاهش یافته، به نظر می رسد بانکها باید درباره سپرده ها شرایط را لحاظ کنند در غیر این صورت تعهد پر ریسکی را برای خودشان ایجاد می کنند.
کمیجانی ادامه داد:با توجه به ریسک بازار ارز، به مردم توصیه می‌کنیم که سرمایه خود را در بانک‌ها که مورد اطمینان است سپرده گذاری کنند.
به گفته او دلیل تفاهم جدید بین بانک‌ها آگاهی و بصیرت از وضعیت تورمی حاصل شده، است.
هدفگذاری رشد 23تا 25 درصدی نقدینگی
وی با اشاره به اینکه آخرین آمار نقدینگی به زودی اعلام می‌شود، تصریح کرد:هدفگذاری مقدماتی ما رشد نقدینگی در حدود 23 تا 25 درصد در سال 93 است که در طول سال امکان بازنگری آن با توجه به شرایط وجود دارد.
انتشار اوراق فعلا در برنامه بانک نیست
قائم مقام بانک مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا بانک مرکزی اوراق مشارکت منتشر می‌کند، اظهار کرد:فعلا نیازی برای انتشار اوراق مشارکت احساس نمی کنیم و این موضوع در طول سال مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24