Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 وزیر انرژی فدراسیون روسیه حجم توافق‌های دو کشور ایران و روسیه را برای همکاری در زمینه برق بین هشت تا ١٠ میلیارد دلار برآورد کرد.

به گزارش شانا، الکساندر نواک امروز یکشنبه (٧ اردیبهشت) در حاشیه دیدار با وزیر نیروی کشورمان که در محل ساختمان ستاد وزارت نیرو برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: همکاری ایران و روسیه در ساخت نیروگاه و شبکه برق ساخت نیروگاه‌های برق جدید، شبکه انتقال، افزایش بازده شبکه انتقال و تولید برق و ساخت نیروگاه‌های برقابی چهار محور اصلی مذاکره‌های دو طرف بوده است. 

وزیر انرژی فدراسیون روسیه گفت: روسیه و ایران به‌دنبال همکاری دوجانبه برای ساخت نیروگاه و شبکه انتقال برق هستند.

نواک مذاکره‌های نشست امروز را در چهار حوزه عنوان کرد و گفت: کارگروه‌های مشترکی بین ایران و روسیه برای مسایل فنی تشکیل و قرار شده است ظرف یک ماه آینده نتایج فنی اعلام و نتیجه‌گیری نهایی انجام شود.

نواک ترانزیت برق میان سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه را از دیگر محورهای مذاکره‌های امروز عنوان و تصریح کرد: برای ترانزیت برق پیش‌نویس موافقت‌نامه‌ای سه‌جانبه بین سه کشور ایران، روسیه و آذربایجان در حال تدوین و نهایی شدن است.
بر اساس این گزارش، در حالی که چندسالی است تبادل انرژی الکتریکی بین ایران و روسیه در برنامه دولتهای دو کشور قرار دارد، توافقهای ضمنی به تکمیل زیرساختهای اجرای این تجارت منطقه ای انرژی در خاک دو کشور انجامیده است.
تاکنون در خاک ایران خطوط انتقال برای پوشش ظرفیت این تبادل انرژی تا مرزهای شمال غربی کشور تکمیل شده و در خاک روسیه نیز امکان تبادل انرژی از مرز آذربایجان از نظر سخت افزاری به وجود آمده است.
به دلیل هم مرز نبودن دو کشور، تبادل انرژی بین ایران و روسیه باید از خاک کشوری ثالث انجام شود که با توجه به جغرافیای منطقه، کشور آذربایجان بهترین گزینه برای این کار است.
به منظور سنکرون کامل شبکه برق بین ایران، آذربایجان و روسیه باید ساخت خط انتقال ٣٠٠ کیلوولت در مسیر روسیه – آذربایجان اجرایی شود که می‌توان از این خط انتقال به عنوان تنها گپ سخت افزاری موجود در این تجارت منطقه ای انرژی نام برد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24