Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"آخرین خبرها از واگذاری استقلال و پرسپولیس"، "انصراف خصوصی سازی از عرضه بلوک خودرو"، "قطعیت واگذاری پست بانک" و "لیست شرکتهای حاضر در اولین مزایده خصوصی سازی در سالجاری" مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته گذشته را شامل می شوند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای خصوصی سازی در هفته ای که گذشت از این قرار است:

بگویید شرایط خصوصی سازی فراهم نیست

پس از آنکه نصرالله سجادی اظهارات حسین هدایتی درباره جلسه‌ با مسوولان وزارت ورزش برای خرید پرسپولیس را تکذیب کرد، هدایتی به این تکذیبیه واکنش نشان داد.

حسین هدایتی گفت: اگر شرایط واگذاری به بخش خصوصی مهیا نیست چرا ملاقات آن هم با چندین گروه از جمله اینجانب را تکذیب می‌کنید بگویید شرایط فراهم نیست؟

پرسپولیس و استقلال هیچ وقت خصوصی نمی‌شوند

بهفته گذشته ازیکن پیشین پرسپولیس گفت: هیچ موقع خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس تحقق پیدا نمی‌کند زیرا این دو باشگاه‌های بزرگی هستند.

محمد خاکپور در مورد اظهارات وزیر ورزش مبنی بر بدهی بیش از 60 میلیاردی پرسپولیس و اینکه این پول از بیت‌المال پرداخت نخواهد شد عنوان کرد: قدیمی‌ها مثالی داشتند و می‌گفتند که اگر پشت پاکت سیگار چیزی را بنویسید برای خودتان تعهد ایجاد کرده‌اید. بنابراین در قراردادی که صوری نیست و بین دو طرف حقیقی و حقوقی منعقد می‌شود؛ باید به تعهدات پایبند باشند و اجرا کنند.

پرسپولیس برای خصوصی‌سازی با وزارت ورزش همکاری می‌کند

همچنین منتقمی، قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که واگذاری پرسپولیس در چه زمانی صورت می‌گیرد گفت: در این زمینه کارها را با هماهنگی وزارتخانه انجام می‌دهیم. این موضوع جزو تصمیم‌های کلان است و وزارت ورزش هم در تلاش است که با بررسی همه جوانب این کار را انجام دهد. باشگاه هم برای خصوصی‌سازی با مسئولان وزارتخانه هماهنگی کامل دارد. مسئول این کار آقای خادم است و همه باید کمک کنیم تا این کار بزرگ به سرانجام برسد.

واگذاری ۲۰۵۰۰ میلیارد تومان اموال ایمیدرو اشتباه بود

خبر دیگر این که، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تایید صحیح نبودن نحوه واگذاری‌ها در ایمیدرو گفت: حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اموال سازمان توسعه و نوسازی معادن در قالب رد دیون واگذار شده که در واقع، خصوصی سازی نبوده است.

کرباسیان در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون صنایع مجلس مبنی بر اینکه واگذاری ها به نحوه صحیحی در ایمیدرو شکل نگرفته است اظهارداشت: از تذکر رئیس کمیسیون صنایع مجلس تشکر می کنم چراکه دقیقاً به نکته بسیار درستی اشاره کرده اند.

ساختارهای خصوصی‌سازی فراهم نیست

امیررضا واعظ آشتیانی نیز در هفته ای که گذشت گفت: دولت مخالف واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از راه مزایده است و مجلس هم با واگذاری این باشگاه‌ها به شخص مخالفت کرده است. وقتی این دو مخالفت را کنار یکدیگر می‌گذاریم می‌بینیم مجلس و دولت می‌توانند با هم تعامل کنند و به یک راه درست برسند. حال اگر واگذاری این دو باشگاه در بورس از سوی مدیران قبلی صورت نگرفته امیدوارم حال که صحبت از واگذاری این دو باشگاه به طور جدی مطرح شده است این باشگاه‌ها را در بورس واگذار کنند تا همه آحاد مردم بتوانند سهام این دو باشگاه را خریداری کنند.

وی افزود: دولت و مجلس نباید برای واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس عجله کنند. اگر در گذشته اقداماتی برای واگذاری این دو باشگاه انجام نشده، حال مجلس و دولت بی تدبیری‌های گذشته را جبران کنند. اگر مدیریت منطقی و بر اصول حرفه‌ای بر این دو باشگاه حاکم باشد مطمئنا این دو باشگاه می‌توانند ارزش افزوده پیدا کنند.

انصراف خصوصی‌سازی از عرضه بلوک خودرو

پیش‌تر سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بود قصد دارد بلوک 1.115 درصدی شرکت ایران خودرو شامل 107 میلیون و 91 هزار و 693 ریال را به قیمت تابلو بورس در روز قبل از عرضه به شرط آن که از مبلغ 2646 ریال کمتر نباشد در روز 16 اردیبهشت در بورس عرضه کند؛ اما هفته گذشته این سازمان از واگذاری بلوک "خودرو" منصرف شد.

این میزان سهام که به ارزش کل پایه 283 میلیارد و 364 میلیون و 619 هزار و 678 ریال قیمتگذاری شده، قرار بود به وکالت از شرکت سرمایه‌گذاری سپر ایرانیان کیش به صورت نقد در بورس واگذار شود.

انجام ۲۸ درصد کل واگذاری‌ها در نیمه دوم سال ۹۲

در هفته ای که گذشت رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در خصوص عملکرد شش ماه دوم سال 92 این سازمان گفت: در نیمه دوم سال گذشته بیش از 12 هزار میلیارد تومان واگذاری انجام شده است که 28 درصد کل واگذاریهای این سازمان از سال 80 تاکنون را شامل می‌شود.

وی افزود: همچنین در این مدت 12 هزار و 500 میلیارد تومان انتقال قطعی اصل سهام بابت رددیون دولت انجام شده که 80 درصد کل واگذاریهای رددیون سازمان خصوصی سازی از سال 80 تاکنون را شامل می‌شود.

اولین جلسه هیات واگذاری در سال ۹۳ تشکیل شد

خبر دیگر این که، ارائه گزارش عملکرد سازمان خصوصی سازی از سال 80 تا پایان سال 92 و نیز گزارش واگذاریهای این سازمان در قالب رددیون در سال گذشته، مهمترین موضوع مطرح شده در اولین جلسه هیات واگذاری در سال 93 در هفته ای که گذشت بود.

همچنین رئیس کل سازمان خصوصی سازی در اولین جلسه هیات واگذاری در سال جدید گزارشی در خصوص انجام مراحل تهیه فهرست و برنامه زمان بندی شرکتهای قابل واگذاری در سال 93 ارائه داد و قرار شد فهرست نهایی در جلسه آینده این هیات مورد بررسی قرار گیرد.

خصوصی سازی در اولین مزایده سال جدید بلوک فولادی دارد

نخستین مزایده واگذاری سهام شرکتهای دولتی با عرضه سهام 8 شرکت دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی که دو شرکت فولادی هم در بین آنها دیده می شود، در روز 16 اردیبهشت امسال برگزار می شود.

100 درصد سهام شرکت فولاد آذربایجان، 65 درصد ارزش طرح فولاد میانه، 100 درصد ارزش نیروگاه صوفیان، 100 درصد ارزش نیروگاه برق شهید مفتح، 40 درصد سهام شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، 100 درصد ارزش نیروگاه گازی کنگان، 100 درصد ارزش نیروگاه شهید رجایی و 49 درصد سهام شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی فهرست شرکتهایی است که در 16 امین روز ماه جاری روانه میز مزایده خواهد شد.

معامله بلوک ۲۸ میلیون سهمی پست بانک قطعی شد

در هفته ای که گذشت، با احراز شرایط خریدار، معامله بلوک 5 درصدی پست بانک(شامل 28 میلیون و 57 هزار و 150 سهم) قطعی شد. سازمان خصوصی سازی این بلوک را به قمیت پایه هر سهم 11 هزار و 919 ریال در روز 27 اسفند سال 92 در بورس عرضه کرد که با همین قیمت به فروش رسید.

خرید ۶۱۶ میلیاردی ذوب آهن قطعی شد

خبر دیگر این که با احراز شرایط خریدار، واگذاری بلوک 100 درصدی سهام شرکت زغال سنگ البرز شرقی به ارزش 616 میلیارد ریال به ذوب آهن اصفهان در هفته گذشته قطعی شد.

بر اساس این گزارش؛ ۱۰۰ درصد سهام شرکت ذغال سنگ البرز شرقی شامل ۳۳۶ میلیون و ۷۵۷ هزار و 57 سهم به ارزش کل پایه ۶۱۶ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال توسط سازمان خصوصی سازی در روز بیستم فروردین امسال در فرابورس عرضه شد که با همان قیمت پایه آگهی شده(هر سهم 1830 ریال) به فروش رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24