Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

نشست صبحانه کاری کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران امروز با محوریت چشم انداز بازار سرمایه ایران با حضور جمعی از مدیران برگزار شد.در این جلسه مدیران و اعضای کانون به مسائل و مشکلات بازار سرمایه ،چگونگی و تعیین نرخ سود بانکی و راهکار های حل این مسائل پرداختند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،مصطفی مهماندار حقیقی در این جلسه درخصوص چشم انداز بازارسرمایه ایران گفت: بانک ها با افزایش نرخ سود بانکی جاذبه ای را ایجاد کرده اند که از بازار سرمایه نقدینگی به سمت بازار پول حرکت کرده است. اما با حمایت دولت در هفته گذشته و هفته جاری تلاش برای کاهش نرخ سود بانکی صورت گرفته است.

مهماندار حقیقی با اشاره به رابطه بین بازار سرمایه و کاهش تحریم ها تصریح کرد: مذاکرات هسته ای و نتایج آن که منجر به کاهش تحریم ها می شود تاثیر زیادی در رشد بازار سرمایه خواهد داشت که علاوه بر حذف تحریم ها باید روابط بین المللی بانک های کشور نیز بهبود یابد چراکه کاهش تحریم ها به تنهایی مشکلات را حل نمی کند.

مشکل بازار ما نگاه کوتامدت است...

عباسعلی حقانی‌نسب، رئیس هیأت مدیره شرکت سبدگردانی هدف نیز درخصوص موضوع اصلی تداخل بازار پول و سرمایه اظهار داشت: به اعتقاد من بازار سرمایه حدود 20سال است که به تزریق عادت کرده است و بدون حمایت حرکت نمی کند. نرخ بهره بانکی باعث شد که آدرس را غلط برویم افزایش سود بانکی مشکل بازار مانسیت . مشکل بازار ما نگاه کوتاه مدت سرمایه گذاری است.ما با ابزار ها و قوانین ،خود مشکلات را مقطعی حل می کنیم. ما باید مسائل بازار سرمایه را آسیب شناسی کنیم.

به گفته وی، نگاه سهامداران ما به بازار همچون سایر بازارها باید بلند مدت باشد.اگر از کسی بپرسیم نرخ تورم 94چند است؟ هیچ کس نمی داند چرا که هیچ کس نگاه بلند مدت به اقتصاد ندارد. درصورتی که اگر بدانیم تورم با چه نرخی کاهشی است می توانیم رشد پی بر ای شرکت ها را تعیین کنیم.

سپس هادی جمالیان معاون سرمایه گذاری پارس آریان درادامه این نشت گفت: ما نمی توانیم افق سهامداران را ارزش گذاری کنیم. بازار به هر دو سهامدار کوتاه ‌مدت و بلند مدت نیاز دارد.

وی افزود: عوامل کوتاه مدتی وجود دارد که بر تصمیمات کوتاه مدت تاثیر گذار است.همچنین نوسان ذات متغیرهاست و میانگین افق سرمایه‌گذاری تابعی از میانگین متغیرها است.

جمالیان با اشاره به راهکار خود در پیشبرد اهداف بازار اظهار داشت: اگر قرار است هر طرح اقتصادی یا لایحه ای از سوی دولت، مجلس و یا بانک مرکزی مطرح شود، آثار ناشی از آن بر بازار سرمایه توسط تیم اقتصادی وزارت اقتصاد و یا سازمان بورس تبیین باید شود تا بر مبنای آن لوایح را بررسی کنند.

بهروز خدارحمی، دبیر کانون نهاد های سرمایه گذاری نیز گفت: تجربه نگاه بلندمدت در فضای اقتصادی در سال های قبل بسیار کم بوده است. مجموعه‌های تحلیلگری در دنیا مجموعه‌هایی هستند که کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با نام بیزینس مانیتور برای 150 کشور پیش‌بینی فضای کسب و کار را برای 10 سال آینده و 5 سال آینده برای تک تک مشاغل تهیه و در اختیار دوستان قرار داده است.

اما امیر علی سیف الدین عضو سابق هیات مدیره کانون با توجه به نگاه کلان خود به مسائل مختلف اقتصادی و سیاسی، گفت: هر واحد تجاری که ضرر می‌کند همیشه به واحد تورم سود می‌کند یعنی در شرایط تورم مادر شرایط ضرر هم سود می‌کنیم.

سیف الدین افزود: دولت سعی می‌کندتا این تورم را کنترل کند چون سرمایه‌های ما روز به روز از نظر قیمت ثابت کاهش و از لحاظ قیمت متغیر افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان این که اگر دولت تورم را کنترل کند شاهد یک جهش بلند اقتصادی خواهیم بود، افزود: شرایط سیاسی دنیا نشان می‌دهد که در برنامه 5 تا 10 ساله ایران تحولاتی اتفاق خواهد افتاد.

این عضوسابق هیات مدیره کانون با بیان این که تحریم‌های امریکا درست است که بر ایران ضربه زد اما ضربه آن به اروپا به مراتب بیشتر بود خاطرنشان کرد: ما باید واسط بین شرق و غرب باشیم.

وی گفت: دولت چون سرمایه ندارد باید به سرمایه‌گذاران امتیاز بدهد. یکی از مشکلاتی که در بخش صنعت داریم این است که دسترسی به بازار خدمات آزاد است. نرخ بهره از یک حدی که می‌گذرد دولت سیاست‌های کوتاه‌مدت را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد.

علی اسلامی یکی از اعضای هیأت مدیره کانون گفت : نگاه بلندمدت در کل سرمایه کشور باید وجود داشته باشد.درآمدهای اتفاقی در سال‌های آینده کشور قابلیت تکرار ندارد. مردم عادی به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات معمولاً با پیک قیمتی وارد بازار می‌شوند بنابراین کمتر از 10% از سرمایه مردم ما درگیر بازار سرمایه است.

سید جلال صادق شریف از فعالان حوزه مالی با بیان این که نظام کشور ما مبتنی بر شبکه پولی است،گفت: مثبت شدن بازار در روزهای اخیر به دلیل این است که دولت از بازار بورس حمایت می‌کند.

وی گفت: بازار حال حاضر ما اصلاً قابل اعتماد نیست و تحت تأثیر شایعات است ،بنابراین چرا باید به چنین بازاری اعتماد کرد؟

در پایان محمدجمالی مدیر عامل تامین سرمایه آرمان گفت: بازار سرمایه ایران همواره با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است . رشد اقتصادی به دو دلیل بوده،رشد جهانی کالا و رشد قیمت ارز در کشور.

جمالی در خصوص چشم‌انداز بازار سرمایه گفت: زمانی می‌توان انتظار خوب از بازار سرمایه داشت که قیمت جهانی از ثبات نسبی برخوردار شود.

وی با بیان این که فضای سیاسی کشور هم رو به بهبود است، افزود : نرخ رشد بازار بیش از نرخ تورم است.وی اظهار کرد که در حال حاضر ریسکی برای بازار وجود ندارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24