Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 به گزارش شبكه اخبار اقتصادی و دارایی ( شادا )، دكتر علی طیب نیا كه در راس یك هیات از مقامات اقتصادی ایران هم اكنون در پكن به سر می برد، صبح امروز در گفتگو با وزیر دارایی چین، بر توسعه مناسبات اقتصادی دو كشور تاكید كرد و با اشاره به مهمترین دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم در طی كمتر از یكسال گذشته، از اهتمام همه جانبه دولت برای بسط و گسترش مناسبات با كشورهای منطقه  و به ویژه جمهوری خلق چین خبر داد.
وزیر امور اقتصادی ودارایی ایران در گفتگو با لو جی وی، اهمیت راه اندازی هر چه سریعتر پروژه های توسعه ای كشور را مورد تاكید قرار داد و اظهار امیدواری كرد در آینده ای نزدیك ، حوزه مبادلات اقتصادی دو كشور گرایش عمده خود را معطوف به كمك كشورمان به تامین انرژی به عنوان یكی از ضروری ترین نیازهای اقتصاد چین و از جانب دیگر رشد سرمایه گذاری چینی ها در پروژه های عمرانی كشورمان نماید.
وزیر دارایی جمهوری خلق چین نیز با ابراز خرسندی از سفر وزیر اقتصاد ایران به این كشور ، اظهار امیدواری كرد كه این سفر ، جهشی در سطح روابط  اقتصادی دو كشور ایجاد نماید. 
لو جی وی ، با اشاره به شناخت مطلوب و اشراف بالای شخص وزیر اقتصاد ایران به مباحث فرهنگی و ظرفیت های اقتصادی كشور چین، این سطح از آگاهی و اشراف همه جانبه را فرصتی استثنایی برای توسعه سرمایه گذاری های موثرتر چین در زیرساخت ها و پروژه های اقتصادی كشور توصیف كرد.
دكتر طیب نیا همچنین در دیدار با گائو هوچنگ وزیر تجارت چین، با اشاره به اینكه ایران به لحاظ مجموع ذخایر نفت وگاز در رتبه اول جهانی قرار گرفته، خاطرنشان كرد: ایران همچنین از نیروی كار تحصیل كرده و آزموده ای در حوزه های مختلف برخوردار است كه این امر یكی از نقاط قوت ایران برای توسعه مناسبات اقتصادی با دیگر كشورها به شمار می رود.
وی همچنین با اشاره به موفقیت برنامه های اقتصادی دولت اظهار داشت: نرخ تورم در ماه های اخیر در ایران به طرز معناداری كاهش پیدا كرده به گونه ای كه نرخ تورم ماهانه به نیم درصد رسیده و نرخ بیكاری نیز با كاهش یك واحد درصدی روبرو بوده است . 
دكتر طیب نیا با تاكید بر اینكه اكنون بهترین فرصت برای تبدیل روابط اقتصادی دو كشور از یك روابط تجاری عادی به یك روابط تجاری ویژه است، گفت: امید است بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری های خارجی چین متوجه كشور ایران گردد.  
وزیر تجارت چین نیز با اشاره به سفر دو ماه قبل خود به ایران ، از دیدار مجدد با وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران ابراز خوشنودی كرد و با اشاره به آشنایی نزدیك وزیر اقتصاد كشورمان به فرهنگ ، اقتصاد و ویژگی های دولت و مردم چین ، از اعزام گروه های كاری برای پی گیری امضای توافق نامه هایی با ایران خبر داد و ابراز امیدواری كرد كه سفر وزیر مقامات اقتصادی ایران به چین بتواند به پرثمرتر كردن دستاوردهای سفر قریب الوقوع رئیس جمهور ایران به چین بینجامد.
گفتنی است وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران قرار است فردا با معاون نخست وزیر چین دیدار نماید . در این سفر ، معاون بین الملل وزیر نفت ، معاون رئیس كل بانك مركزی ، معاون سرمایه گذاری خارجی وزیر اقتصاد و چند تن از مقامات اقتصادی دیگر، دكتر طیب نیا را همراهی می كنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24