معاون مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در كیفیت گفت: ارتقای رضایت مشتریان و مشتری مداری از طریق تولید و تحویل محصولات و خدمات بدون عیب با در نظرگرفتن خواسته ها و انتظارات مشتریان ، هدف اصلی ایران خودرو در حوزه كیفیت است.
به گزارش ایكوپرس، مجتبی استادرحیمی با بیان اینكه برای تحقق این هدف، سه رویكرد اصلی در دستور كار ایران خودرو قرار گرفته است، افزود: خودروساز شدن از معیارهای مطمئن و اصلی در تصمیم گیری های كیفی می باشد و همه طرح ها، تصمیمات و عملیات كیفی در ایران خودرو بر اساس این رویكرد انتخاب، هدایت و رهبری شوند.
استادرحیمی اظهار كرد: تلاش ، تمركز و نهادینه سازی ورودی بدون عیب ، تولید بدون عیب ، تحویل بدون عیب ، در زنجیره ارزش شركت از تامین تا خدمات پس ازفروش. دومین رویكرد گروه صنعتی ایران خودرو برای تحقق هدف اصلی كیفیت است.
به گفته وی تمركز بر فعالیت های پیشگیرانه از طریق سوق دادن برنامه ریزی ها و فعالیت ها از وضعیت واكنشی به وضعیت پیشگیرانه رویكرد دیگری است كه ایران خودرو برای تحقق اهداف خود، برگزیده است.
استادرحیمی با بیان اینكه ارتقای رضایت مشتریان و مشتری مداری، یكی از اهداف اصلی گروه صنعتی ایران خودرو وهمواره مورد تاكید مدیرعامل گروه است، افزود: بخشی از برنامه هایی كه برای ارتقای سطح كیفیت طرح ریزی شده است به طور مستقیم توسط معاونت كیفیت پیگیری و محقق خواهند شد. این برنامه ها در سه بخش بلندمدت، میان مدت وكوتاه مدت تهیه شده است.
وی افزود: بخش دوم از برنامههای معاونت كیفیت در راستای ارتقای سطح كیفی محصولات و خدمات و رضایت مشتریان با مشاركت واحدهای زنجیره ارزش تهیه و توسط آنها محقق خواهند شد. در خصوص این برنامه ها معاونت كیفیت نقش پشتیبان و ناظر را خواهد داشت.
استادرحیمی بیان داشتند ازمهمترین برنامه هایی كه به طور مستقیم توسط معاونت كیفیت پیگیری و محقق خواهند شد عبارتنداز: استقرار سیستم یكپارچه كیفیت در سایت های تولیدی، یكپارچگی و سازماندهی نحوه نظارت بركیفیت این سایت ها، متمركز کردن شكایات كیفی مشتریان ، كالیبراسیون و یكسان سازی مستمر سیستم آدیت وارزشیابی محصولات درسایتهای تولیدی ، ارتقا و تقویت آنالیز ،پیاده سازی و اجرای ارزیابی جامع با الگوبرداری از روش های خودروسازان پیشرو جهانی و یكپارچگی روش های نظارتی در جهت كاهش مشكلات كیفی با ریشه قطعات از جمله مهم ترین برنامه ها به شمار می آیند.
وی در پایان گفت: برای 14 واحد مرتبط با زنجیره ارزش گروه صنعتی ایران خودروازجمله: ساپكو، ایساكو، سایتهای تولیدی و واحدهای مهندسی شركت نیز برنامه هایی جامع و مدون در نظر گرفته شده كه با اجرای آنها موضوع ارتقای كیفیت با تاكید بر مشتری مداری و افزایش رضایت مشتریان با سرعت بیشتری محقق خواهند شد.
این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :
شما هم نظر دهید
برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.