Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس از راه‌اندازی و توسعه صندوق‌های مختلف در بازار سرمایه خبر داد و گفت:صندوق زمین و ساختمان در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، ایوب باقرتبار از توسعه صندوق‌های مختلف در بازار سرمایه خبر داد و گفت:اولویت سازمان بورس در سال 93 توسعه انواع صندوق است که در این راستا قرار است صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در سال جاری عملیاتی شود.
وی افزود:بنابراین با توجه به تغییراتی که در این صندوق ایجاد شده است تلاش می‌شود تا با همکاری و ارتباط تنگاتنگ وزارت راه و شهرسازی این صندوق عملیاتی شده و راه‌اندازی شود.
وی ادامه داد:در حال حاضر تقاضا برای راه‌اندازی صندوق زمین و ساختمان زیاد است زیرا پروژه‌های ساخت و ساز کم نیستند و باید از طریق این صندوق تامین مالی صورت گیرد.
باقرتبار راه‌اندازی صندوق‌های پروژه را از دیگر اولویت‌های سازمان بورس در سال جاری دانست و عنوان کرد:قرار است صندوق‌های پروژه به خصوص پروژه‌های تولیدی در بخش پتروشیمی که با کمبود منابع مواجه هستند، ایجاد شود بنابراین این صندوق‌ها برای اجرای پروژه بوده و شبیه صندوق‌های زمین و ساختمان است.
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در ادامه راه‌اندازی صندوق‌های بخشی در اوراق بهادار را از دیگر برنامه‌های سال 93 دانست و اظهار کرد:صندوق های بخشی صندوقی در بخش معدن و بانک است.
وی در ادامه به راه‌اندازی صندوق‌های شاخصی اشاره کرد و در ادامه گفت:صندوق‌های شاخصی برای سرمایه گذاران خارجی طراحی می شود زیرا سرمایه گذاران خارجی علاقمند هستند تا در شاخص سرمایه گذاری کنند.
وی توضیح داد:بنابراین اگر صندوقی طراحی شود که بازدهی شاخص ایران را ارائه دهد برای سرمایه گذاران خارجی جذاب است و در صورتیکه بازار فیوچرز ارز نیز راه اندازی شود آنها می توانند ریسک نوسانات نرخ ارز را کنترل کنند.
به گفته ی باقرتبار راه اندازی صندوق فیوچرز ارز از برنامه سازمان بورس در سال جاری است و راه اندازی این صندوق برای دارندگان ارز و کسانیکه بدهی ارزی دارند بازار بسیار خوبی است.
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس توسعه خدمات مالی را از دیگر برنامه های سازمان در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد:توسعه خدمات مالی همچون مشاوره و سبدگردانی از برنامه های سازمان بورس است تا شرکت‌های مشاوره موجود نیز فعالیت خود را افزایش داده و شرکتهای پردازش اطلاعات مالی نیز به وظیفه خود عمل کرده و به نیاز سرمایه گذاران پاسخ دهند.
به گفته ی باقرتبار در صورتیکه متقاضی برای راه اندازی صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار و شرکتهای تامین سرمایه وجود داشته باشد مجوز آن صادر می شود.
این مسئول سازمان بورس در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی صندوق توسعه بازار سرمایه گفت:در حال حاضر صندوق توسعه بازار سرمایه راه اندازی شده و تنها نیاز آن افزایش سرمایه است که بیش از هزار میلیارد تومان است.
وی اضافه کرد:در این راستا باید اشخاص حقوقی فعال در بازار این صندوق را خریداری کنند و در صورتیکه دولت خواست به بازار سرمایه کمک کند از طریق این ساختار هزار میلیارد تومان به بورس تزریق کند.
وی ادامه داد:بنابراین زمانیکه نقدینگی تامین شود، این صندوق برای توسعه بازار سرمایه راه‌اندازی خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24