Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سازمان خصوصی‌سازی و وزارت نیرو در جلسه ای مشترک که صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد آخرین وضعیت شرکتهای قابل واگذاری زیرمجموعه وزارت نیرو را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ در جلسه ای که صبح امروز با حضور رئیس کل و اعضای هیات عامل سازمان خصوصی سازی، نمایندگان وزیر نیرو و مدیران عامل شرکتهای مادر تخصصی متعلق به وزارت نیرو تشکیل شد فهرست شرکتهای قابل واگذاری این وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت و عنوان‌ها و میزان سهام مشمول واگذاری این شرکت‌ها به همراه جدول برنامه زمان‌بندی آماده سازی و عرضه آنها در سال 93 تعیین شد.

شرکتهای قابل واگذاری وزارت نیرو در زیرمجموعه سه شرکت مادر تخصصی ساتکاب، مدیریت منابع آب و توانیر قرار دارند که تعدادی زیادی از آنها شامل شرکتهای وابسته به توانیر نبوده و از میان آنها شرکتهای توزیع نیروی برق و نیروگاههای تولید برق از جمله مهمترین شرکتهای قابل فروش توسط سازمان خصوصی سازی در سال جاری هستند.

همچنین در این جلسه مقرر شد فهرست شرکتهای مصوب برای تائید نهایی و تصویب لازم به هیات واگذاری پیشنهاد شود.

بر اساس این گزارش؛ هفته گذشته هم جلسه تعیین تكلیف واگذاری، انحلال، تحصیل یا سایر روشهای واگذاری شركتهای زیرمجموعه شركتهای نفت ایران، ملی گاز ایران و پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در سازمان خصوصی سازی تشکیل و مقرر شد پیشنهاد تعیین تکلیف این شرکتها برای تصویب در هیأت واگذاری مطرح شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که با حضور رئیس و اعضای هیأت عامل سازمان خصوصی سازی و نیز معاون برنامه ریزی وزارت نفت، رؤسای شركتهای مادر تخصصی زیرمجموعه وزارت نفت و نمایندگان این شركتها برگزار شد تمامی شركت های باقیمانده زیرمجموعه وزارت نفت یك به یك بررسی شدند و پیشنهاد جامعی برای تصویب هیأت واگذاری آماده شد تا هیأت واگذاری تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه باشد.

بر اساس این گزارش؛ این پیشنهاد همچنین شامل برنامه زمان بندی و روش واگذاری و سایر شرایط فروش این شركتها است.

گفتنی است؛ سال 1393 براساس قانون اجرای سیاست های كلی اصل 44 قانون اساسی سال پایانی واگذاری ها است و كلیه شركت های دولتی باید تا پایان این سال تعیین تكلیف شوند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24