Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

طی جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد مقرر شد، به منظور روان سازی معاملات بورس های كالایی، تدابیر ویژه ای برای حمایت از تولید كنندگان در بازار سرمایه به عمل آید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران به نقل از شبكه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، این تصمیم در جلسه ای با موضوع بررسی وضعیت بازار سرمایه به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و حضور رئیس سازمان بورس، معاونان بانكی و اقتصادی وزارت اقتصاد اتخاذ شد.
بنا بر این گزارش، در این جلسه، پس از ارائه گزارش از آخرین وضعیت بازار سرمایه توسط رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد، ، دولت در راستای روان سازی معاملات در بورس های كالایی برنامه ریزی لازم را برای حمایت از تولید كنندگان به عمل آورده و در این راستا، كالاهایی مانند سیمان، پتروشیمی، فولاد و سایر كالاها، با تقویت طرف تقاضا از گردش معاملاتی مناسبی برخوردار خواهد شد.
بنا بر این گزارش، خرید محصولات پتروشیمی چون اوره با قیمت مناسب، از بنگاه های پذیرفته شده در بازار سرمایه، در دستور كار دولت قرار می گیرد. در این جلسه همچنین در خصوص قیمت گذاری محصولات تولیدی بنگاه ها نیز تاكید شد كه دولت به هیچ وجه تصمیمی برای  تعیین دستوری قیمت ها ندارد و تعدیل قیمت ها صرفا باید در چارچوب نظامات عرضه و تقاضا انجام گیرد و اصل كلی برای دولت، جبران آثار سیاست ها، برای حمایت از تولید و مصرف كنندگان است.
در این جلسه همچنین مقرر شد، در خصوص بهای گاز شركت های پتروشیمی با كاربرد سوخت (نه به عنوان خوراك) در دولت بررسی و تعیین تكلیف صورت گیرد و در این راستا تلاش خواهد شد، این نرخ نیز همانند نرخ سایر بنگاه ها (حدود 1000 ریال) تنظیم شود.
بر این مبنا، همچنین تلاش خواهد شد، ابهامات پالایشگاه ها در حوزه نفت خام دریافتی و محصولات فروخته شده به شركت پالایش و پخش، پی گیری و ابهامات آن مرتفع شود

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24