Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / روز گذشته طی جلسه‌ای كه با حضور وزیر اقتصاد و رئیس بورس، به‌منظور روان سازی معاملات بورس‌های كشور و  تدابیر ویژه‌ برای حمایت از تولید‌كنندگان در بازار سرمایه برگزار شد، تصمیماتی به منظور حمایت از بازار اتخاذ شد.

بنا‌بر این گزارش، در این جلسه، پس از ارائه گزارش از آخرین وضعیت بازار سرمایه توسط رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد، با توجه به اخبار و گزارش‌های مختلف پیرامون نرخ سود بانكی و ضرورت ساماندهی آن، این موضوع در روزهای آتی در شورای پول و اعتبار مطرح و نظام بخشی به نرخ‌های سود بانكی مورد بحث قرار گیرد. بر این اساس بانك مركزی نیز كنترل‌های لازم را در حوزه نظارت بر نرخ‌های سود بانكی انجام خواهد داد.
در این جلسه همچنین در خصوص قیمت گذاری محصولات تولیدی بنگاه‌ها نیز تاكید شد كه دولت به هیچ وجه تصمیمی برای تعیین دستوری قیمت‌ها ندارد و تعدیل قیمت‌ها صرفا باید در چارچوب نظامات عرضه و تقاضا انجام گیرد و اصل كلی برای دولت، جبران آثار سیاست‌ها، برای حمایت از تولید و مصرف‌كنندگان است. این گزارش حاكی است، در این جلسه مقرر شد، به‌منظور حمایت از حقوق تمامی سهامداران و سرمایه‌گذاران، عرضه‌های سازمان خصوصی‌سازی براساس زمان سنجی بازار و با هماهنگی سازمان بورس و اوراق بهادار انجام گیرد. در این راستا همچنین مقرر شد، در صورت لزوم، در حوزه واگذاری‌های بلوكی، حمایت‌های لازم جهت كاهش فشار نقدینگی به خریداران انجام شود.
در این جلسه تاكید شد: كاهش تورم و هدف‌گذاری آن در سطح كمتر از 25 درصد در بلندمدت به دلیل كاهش نرخ سود اسمی بانكی، به نفع تولید و بازار سرمایه خواهد بود و یكی از برنامه‌های اصلی دولت در سال جاری خروج از ركود است كه كاهش تورم به این مقوله از طریق كاهش نرخ‌های سود بانكی كمك خواهد كرد. همچنین بر اساس مصوبات این جلسه، دولت در راستای روان سازی معاملات در بورس‌های كالایی برنامه ریزی لازم را برای حمایت از تولید‌كنندگان به عمل آورده و در این راستا، كالاهایی مانند سیمان، پتروشیمی، فولاد و سایر كالاها، با تقویت طرف تقاضا از گردش معاملاتی مناسبی برخوردار خواهد شد.
بنا بر این گزارش، خرید محصولات پتروشیمی چون اوره با قیمت مناسب، از بنگاه‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه، در دستور كار دولت قرار می‌گیرد.
در این جلسه مقرر شد، در خصوص بهای گاز شركت‌های پتروشیمی با كاربرد سوخت (نه به عنوان خوراك) در دولت بررسی و تعیین تكلیف صورت گیرد و در این راستا تلاش خواهد شد، این نرخ نیز همانند نرخ سایر بنگاه‌ها (حدود 1000 ریال) تنظیم شود.
بر این مبنا، همچنین تلاش خواهد شد، ابهامات پالایشگاه‌ها در حوزه نفت خام دریافتی و محصولات فروخته شده به شركت پالایش و پخش، پیگیری و ابهامات آن مرتفع شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24