Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد جمع آوری صف‌های فروش در گروه‌های مختلف بود.

پس از چهار روز افت پیاپی دیروز تلاش‌های مضاعفی برای رسیدن بازار به تعادل صورت گرفت؛ پس از آنكه عصر روز دوشنبه بزرگان بازار جلسه‌ای را با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار كرده و در این جلسه بر همكاری مجلس با بازار سرمایه تاكید شد، دیروز صبح نیز برگزاری یك نشست در شستا با حضور معاون وزیر اقتصاد و همچنین تلاش پیگیر در سازمان بورس موجب كاهش عرضه‌ها و خرید صف‌های فروش شد تا باوجود افت شاخص بازار بهبود نسبی را شاهد باشیم. دیروز شاخص با افت 126واحدی به 73هزار و 847واحد رسید. انتظار می‌رود امروز در آخرین روز كاری هفته بازار شاهد شاخص مثبتی باشد تا پس از یك هفته كاری هوای بورس اندكی آفتابی شود.
در بازار دیروز در تحولات مهم نگاه بازار به گزارش وزیر اقتصاد به مجلس شورای اسلامی بود كه در آن طیب‌نیا بر تداوم برنامه‌های دولت در زمینه‌های اقتصادی به ویژه بر اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاكید و خاطرنشان كرد: میزان افزایش قیمت حامل‌های انرژی كمتر از مصوبه مجلس خواهد بود.
در گروه خودرویی دیروز عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از رشد حدود 2 برابری تولید خودرو در سال جدید خبر داد. محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با «ایسنا»، اظهار كرد: تیراژ تولید خودرو در سال جاری به حدود یك میلیون و 300 هزار دستگاه خواهد رسید كه به معنای رشد حدود دو برابری تولید خودرو در كشور است.
وی افزود: ‌خودروسازان تولید در سال جاری را با تیراژ بالایی شروع كرده‌اند به‌گونه‌ای كه هم‌اكنون تعداد خودروهایی كه به دلیل كسری قطعه در كف خطوط تولید خودروسازان بزرگ رسوب كرده بودند به شدت كاهش یافته است.
نجفی‌منش با بیان اینكه رشد تولید خودرو تاثیر مثبتی بر كنترل هزینه‌های تولید خواهد داشت، تصریح كرد: ‌امیدواریم مشكلات مختلف داخلی و خارجی صنعت خودرو به زودی حل شود.
در همین حال دیروز خودرو با معاملات سنگینی همراه بود تا در نهایت بتواند صف فروش این نماد را بعد از چند روز متعادل كند. در همین حال نماد حق‌تقدم ایران خودرو گشایش یافت كه متعادل قیمت خورد.
در گروه تجهیزات دیروز تلاش برای تعادل بخشی به مپنا با موفقیت همراه بود؛ در این گروه، آذراب نیز با شایعاتی در مورد انعقاد قراردادی جدید مواجه بود.
در گروه پتروشیمی دیروز پتروشیمی فارابی از افزایش سرمایه 200درصدی برای ایجاد دو مخزن ذخیره‌سازی جدید خبر داد. در گروه شیمیایی نیز پاكشو روند پر حجمی را با عرضه چند باره صف خرید شاهد بود كه در نهایت با صف خرید به كار خود پایان داد. در مجموع بازار دیروز بازاری با شاخص منفی، اما با روحیه و انگیزه بیشتر معامله‌گران همراه بود كه در آن در كنار افت 0.17 درصدی شاخص كل ارزش معاملات بورس و فرابورس 296میلیارد تومان بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24