Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 رشد بی وقفه بازار در ابتدای سال گذشته انگیزه ای شد برای گروهی از سرمایه گذاران که اقدام به فروش سهام خود در پایان سال کنند چراکه قیمت ها را برای فروش و شناسایی سود جذاب می دانستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، کارگزاری فیروزه آسیا در نشست خبری خود که با حضور علی مشایخی، رئیس هیئت مدیره کارگزاری فیروزه آسیا، مجید پور نعمت، مدیرعامل کارگزاری فیروزه آسیا برگزار شد به تشریح سیاست‌های تشویقی و برخی از مهمترین برنامه‌های خود در سال 1393 برای توسعه بخش بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذار خارجی در بخش آنلاین پرداخت.

علی‌ مشایخی، رئیس هیئت مدیره کارگزاری فیروزه آسیا در این نشست خبری با اشاره به اینکه گروه فیروزه مدیریت بیش از 90 درصد از سرمایه خارجی فعال در بورس تهران را بر عهده دارد و کارگزاری فیروزه آسیا در حال حاضر کارگزار پیشرو در جذب سرمایه‌گذاران خارجی در بورس تهران است،گفت: کارگزاری فیروزه آسیا در نظر دارد به عنوان بهترین کارگزار الکترونیک ایران در بازار حضور داشته باشد و موقعیت فعلی خود در حوزه بین‌المللی را حفظ کند.

به گفته وی فیروزه آسیا برنامه‌ریزی جامع و سرمایه‌گذاری قابل توجهی در ایجاد زیرساخت‌ها، و ارتقای کیفیت خدمات به مشتریان و تقویت فرهنگ مشتری‌مداری انجام داده است و امیدوار است بتواند در حفظ موقعیت خود به ویژه در بخش ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و جذب آنها همچنان پیشگام باشد.

او درادامه از برگزاری مراسم معرفی بورس تهران به سرمایه‌گذاران و علاقمندان بریتانیایی در لندن خبر داد و افزود:  در این نشست که جمعه گذشته به همت گروه فیروزه و شرکت بورس برگزار شد. مدیران ارشد بازار سرمایه از جمله مدیر عامل شرکت بورس حضور یافتند و به سوالات سرمایه‌گذاران علاقمند بریتانیایی درباره بورس تهران پاسخ دادند. امیدواریم این نشست منجر به جذب بیشتر سرمایه‌های خارجی در بورس تهران شود.

وی درباره حضور سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران گفت: کمتر از دو درصد از بورس ایران در اختیار سرمایه های خارجی است که نسبت به بازارهای همسایه رقم بسیار ناچیزی است به طوری که بیش از 60 از درصد از سرمایه های بازار سهام ترکیه منشا خارجی دارد.

وی با تاکید بر اینکه علاقه به حضور در بازار سرمایه ایران در بین سرمایه گذاران خارجی همیشه وجود داشته و در یک سال اخیر بیشتر هم شده است،گفت: ایران پتانسیل های زیادی برای سرمایه گذاری دارد اما مهمترین دلیل عدم جذب سرمایه گذاران خارجی تاثیر روانی تحریم هاست که باعث ایجاد ترس برای حضور در بازارسرمایه ایران شده است.

وی با تاکید بر اینکه قوانین و مقررات برای سرمایه گذاری خارجی در بورس ایران بهبود پیدا کرده است،افزود: امروز فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور بسیار جذاب است و ما به حضور بیشتر سرمایه گذاران خارجی خوشبین هستیم.

مجید پور نعمت، مدیرعامل شرکت کارگزاری فیروزه آسیا نیز در این نشست در پاسخ به سوال  خبرنگاران درباره اینکه افت های اخیر بازار سرمایه را چگونه تحلیل کرده و دلیل این اتفاق را چه می داند، گفت: نوسان جزء جدایی ناپذیر بازار سرمایه است .

وی درباره دلیل افت بازار در سال جاری گفت: شاید رشد بی وقفه بازار در ابتدای سال گذشته انگیزه ای شد برای گروهی از سرمایه گذاران که اقدام به فروش سهام خود در پایان سال کنند چراکه قیمت ها را برای فروش و شناسایی سود جذاب می دانستند.

پورنعمت با اشاره به اینکه گروهی افزایش نرخ سودهای بانکی را مهمترین دلیل افت بازار سهام اعلام کرده اند ،گفت: در قیمت های فعلی اکثر سهام بنیادی  برای خرید با نگاه سرمایه گذاری بلند مدت ،به طور قطع بازدهی بیشتر از سود بانکی خواهند داشت.

وی به سرمایه گذاران توصیه کرد: برای حضور در بازار سرمایه از گروه های متخصص کمک بگیرند تا با خرید سبدی از سهام بنیادی بتوانند در بلندمدت سود مناسبی دریافت کنند.

او در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج معاملات برخط، از اهداف این کارگزاری برای تغییر در سیاست‌های تشویقی فیروزاکس در سال جدید و توجه به همه سرمایه‌گذاران در بخش آنلاین گفت: فیروزاکس در نظر دارد برای تشویق سرمایه‌گذاران آنلاین که در حجم کمتری به معامله پرداخته‌اند نیز جوایزی در نظر بگیرد. بسته کامل جوایز و مشوق‌های معاملات آنلاین به زودی از طریق سایت‌ فیروزاکس به اطلاع همگی می‌رسد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24