Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 غلامرضا تاجگردون می گوید نحوه تبلیغات برای انصراف از دریافت یارانه نقدی آثار منفی را در جامعه به همراه دارد.

به گزارش نامه نیوز، قانون هدفمندی یارانه ها بعد از 40 ماه وارد فاز جدیدی از حیات خود شده است و متقاضیان دریافت یارانه نقدی در حال ثبت نام برای دریافت یارانه در فاز دوم هدفمندی هستند.
این در شرایطی است که در این زمینه تبلیغات گسترده ای برای انصراف از دریافت یارانه نقدی صورت گرفته است که برخی از کارشناسان معتقدند که اینگونه تبلیغ کردن در نهایت دولت را در مقابل مردم قرار می دهد و به ضرر آینده اقتصاد کشور خواهد بود.
یکی دیگر از انتقادهایی که به نحوه تبلیغ برای انصراف از دریافت یارانه نقدی می شود نگاه سیاسی به این طرح است. در شرایطی که کارشناسان از این طرح به عنوان یک طرح ملی برای توسعه اقتصاد کشور و عبور از مشکلات یاد می کنند برخی جناح های سیاسی قصد رسیدن به اهداف سیاسی خود از این طرح اقتصادی هستند.
در همین رابطه بسیاری از کارشناسان به نحوه تبلیغات از صدا و سیما اعتراض کرده اند و معتقدند اینگونه تبلیغات موجب تحریک شدن مردم و تقابل با دولت می شود. محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور نیز در این رابطه گفته است با رئیس، معاونان و حتی خبرنگاران سازمان صدا و سیما تماس گرفته شده و خواستار توجه بیشتر به این موضوع شده ایم.
غلامرضا تاجگردون نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت وگو با نامه نیوز در این رابطه می گوید: نحوه کنونی تبلیغات برای انصراف از دریافت یارانه نقدی اثرات منفی دارد و هم اکنون این سوال مطرح می شود که آیا مسئولان، نمایندگان و یا ورزشکار و هنرمندان که اعلام می کنند از دریافت یارانه نقدی انصراف می دهند پیش از این در کنار مردم سطح متوسط یارانه نقدی دریافت می کرده اند؟
نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جریان تبلیغ برای انصراف از یارانه نقدی نباید قشر متوسط و پایین جامعه که نیازمند دریافت یارانه نقدی هستند را با افراد ثروتمندی که اعلام می کنند از دریافت یارانه نقدی انصراف می دهیم مقایسه کرد و این اثرات منفی غیر قابل جبرانی را از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به همراه دارد.
تاجگردون با بیان این که هم اکنون بیان واقعیات اقتصادی برای مردم و خیلی بهتر از این تبلیغات منفی است، تاکید کرد: مردم باید بدانند که اقتصاد با مشکل رو به رو است و باید همه با هم و در حد توان خود کمک کنند تا این مشکلات برطرف شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که مطرح شدن این موضوع که دولت می خواهد به حساب مردم سرکشی کند آثار منفی را به همراه دارد، گفت: ورود به فاز دوم هدفمندی یارانه ها مشارکت عمومی است و در دنیا زمانی که دولت ها مشکل دارند مردم به آنها کمک می کنند تا مشکل حل می شود.
وی با بیان این که در ایران به این موضوع سیاسی نگاه می شود، تصریح کرد:در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اجازه قانونی پرداخت حدود 50 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی صادر شده و این در شرایطی است که حدود 130 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت داشته است و هیچ فردی سوال نمی کند چرا چنین تخلفی صورت گرفته است و باید این اثر منفی که در اقتصاد حاکم شده است خنثی شود.
تاجگردون درباره انصراف گروه های سیاسی از دریافت یارانه نقدی گفت: اظهارنظرخیلی از افراد گروه های سیاسی به نحوی است که این موضوع را به تمسخر گرفته اند و آرزو می کنند که این طرح به نتیجه نرسد و این موضوع خلاف اهداف و برنامه های نظام است.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: زمانی که مشکلات اقتصادی حاد است و مذاکرات هسته ای مطرح است گروه های سیاسی باید وجدان کاری خود را افزایش دهند تا مشکلات برطرف شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24