Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / بورس اوراق بهادار تهران دیروز برای چهارمین روز پیاپی با افت مواجه شد تا زیان معامله‌گران به بیش از 7 درصد برسد؛ 5/5 درصد این زیان در چهار روز اخیر ثبت شده است.

در حالی كه كاهش قیمت‌ها امیدواری‌ها را برای تعادل نسبی بازار فراهم كرده است، اما همچنان بازار در اختیار فروشندگانی است كه عموما با زیان‌های سنگین در حال فروش سهام هستند. در همین حال بورس تهران كه در سال‌های اخیر به حمایت دولتی در مواقع دشواری عادت كرده بود اینك با شرایطی مواجه است كه حتی از بیان حمایت‌های لفظی نیز بی‌بهره مانده است.
اكثر معامله‌گران بازار در حال حاضر با یاد‌آوری شرایط دشوار گذشته از حمایت‌های مسوولان دولت پیشین در مواقع مشابه سخن می‌گویند؛ امری كه در دولت كنونی دور از ذهن به نظر می‌رسد. عدم حمایت از بازار و نبود نقدینگی كافی موجب شده است تا بازار برای كسب تعادل با مشكلات جدی مواجه باشد؛ هر چند در بازار نمادهای گروه‌هایی نظیر بانك‌ها، پتروشیمی و معدنی - فلزی مشكلات كمتری داشته و عملا به كف‌های قیمتی رسیده‌اند، اما در گروه‌های دیگری نظیر خودرو و تجهیزات شرایط دشواری پیش روی بازار است. در بازار دیروز شاخص بورس به سرعت یك سطح حمایتی خود را از دست داد تا با افت 947 واحدی معادل 1.26 درصد به 73هزار و 973 واحد برسد.
در بازار دیروز علاوه‌بر مشكلات قبلی بازار در مورد سود بانكی و مسایل مربوط به قانون بودجه، بحث هدفمندی و تصمیمات دولت در این زمینه مشكل جدیدی را ایجاد كرده است. در آخرین تحول دولت با صدور بخشنامه‌ای بر عدم افزایش قیمت كالاها تاكید كرده است، در حالی كه شركت‌ها به زودی با صورتحساب‌های جدید حامل‌های انرژی مواجه خواهند شد كه هزینه دو چندانی را بر آنها تحمیل می‌كند و از این رو عدم افزایش بهای محصولات به معنای كاهش شدید سود شركت‌ها در گزارش سه ماهه خواهد بود. براساس برخی شنیده‌ها دولت افزایش نرخ سیمان و برخی دیگر از كالا‌ها را به خرداد‌ماه و پس از اجرای طرح هدفمندی موكول كرده است؛ حال آنكه شركت‌ها در سه ماهه باید بهای حامل‌های انرژی را پرداخت كنند. این امر ضمن آنكه كاهش عرضه كالا را در پی خواهد داشت، سركوب مالی عجیبی را در بخش اقتصادی رقم می‌زند.
دیروز معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت بخشنامه معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری مبنی بر عدم ‌افزایش قیمت كالاها را به ۸ انجمن صنعتی ابلاغ كرد.
در بازار دیروز در گروه پتروشیمی افت قیمت اخیر به تعادل این گروه منجر شد.در گروه غذایی دیروز مجمع عمومی عادی سالانه شركت صنعتی بهشهر برگزارشد. در این مجمع تقسیم 1350 ریال سود نقدی مورد تاكید قرار گرفت و به عدم افزایش نرخ روغن خوراكی در شرایط كنونی اشاره شد. در گروه خودرویی تلاش برای جمع آوری صف فروش ایران خودرو با عرضه مجدد نیمه‌كاره ماند. در گروه نفتی نیز بازار با شایعاتی در مورد احتمال توقف نمادهای پالایشگاهی برای شفاف‌سازی ارتباط مالی آنها با شركت پخش و پالایش همراه بود. در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود كه در آن ارزش معاملات بورس و فرابورس به 228میلیارد تومان رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24