Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رئیس انجمن تولید کنندگان سنگ آهن با بیان اینکه قیمت فروش سنگ ‌آهن نباید پائین‌تر از قیمت تمام‌شده این محصول باشد، شفاف‌ سازی در مورد مسائل قیمتی و داد و ستد مواد خام بین تولید کننده و مصرف ‌کننده را از سوی دولت خواستار شد.

به گزارش فارس، مهرداد اکبریان در یک نشست خبری اظهار داشت: شرایط لازم برای تقویت تولیدکنندگان داخلی سنگ ‌آهن باید فراهم شود که در این جهت قصد داریم در بخش اکتشاف، فعالیت ‌هایی را در سال جاری داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم فرآوری مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده در کشور، گفت: اقداماتی برای احداث خطوط تولید کنسانتره سنگ آهن و فرآوری ماده معدنی انجام شده که امیدواریم در نیمه دوم امسال شاهد افتتاح برخی از این طرح ‌ها باشیم.

اکبریان با بیان اینکه تولید سنگ ‌آهن با قیمت‌ های فعلی، توجیه اقتصادی لازم را برای احداث خطوط جدید به همراه ندارد، گفت: قیمت فروش سنگ ‌آهن نباید پائین‌تر از قیمت تمام‌ شده این محصول باشد و دولت باید در مورد مسائل قیمتی و داد و ستد مواد خام بین تولید کننده و مصرف ‌کننده شفاف ‌سازی کند.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد کنسرسیوم توسعه و فرآوری سنگ ‌آهن در کشور خبر داد و گفت:‌ با ایجاد این کنسرسیوم، زمینه حضور سرمایه‌ گذاران خارجی در ایران افزایش می‌ یابد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان سنگ آهن با انتقاد از ظرفیت محدود بارگیری کشتی‌ها در اسکله‌ های کشور، گفت: هزینه فرآوری و استخراج سنگ ‌آهن باید به حداقل برسد تا امکان کاهش قیمت تمام شده و صرفه‌ جویی در هزینه ‌ها وجود داشته باشد.

به گفته وی، میزان صادرات سنگ‌‌آهن در سال گذشته توسط بخش خصوصی نسبت به سال 91 حدود 8 درصد افزایش یافته که ارزش آن به 1.5 میلیارد دلار می ‌رسد.

وی افزود: سال گذشته تولید سنگ ‌‌آهن دانه‌ بندی شده نسبت به سال 91 حدود 3.6 درصد افزایش داشت و در این مدت 16 میلیون تن سنگ ‌آهن توسط بخش خصوصی تولید شد که 13 میلیون تن آن صادر شده است.

به گزارش فارس، سلطانی نایب رئیس انجمن سنگ ‌آهن نیز در این نشست از برگزاری همایش چالش‌ های پیش ‌رو در تولید و تجارت سنگ ‌‌آهن در 7 اردیبهشت خبر داد و گفت: ‌این همایش با حضور فعالان بخش معدن، صنعت، بیمه و حمل و نقل برگزار می ‌شود و از معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت برای حضور دعوت شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24