Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

عملیات اجرایی ساخت و توسعه منطقه ویژه اقتصادی لاوان، در صورت تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران از سال آینده کلید می خورد.

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت ملی نفت ایران که بهمن ماه سال گذشته با تصویب هیئت وزیران، مسئول منطقه ویژه اقتصادی لاوان شد، هم اکنون مطالعات مقدماتی و مفهومی برای طراحی و احداث زیرساخت ‌های این منطقه ویژه را در دست اقدام دارد و در صورت تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، عملیات اجرایی ساخت و توسعه منطقه ویژه در سال ٩٤ پیگیری خواهد شد.
معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با اعلام این خبر افزوده است: با توجه به وجود ذخائر گاز طبیعی در بخش خشکی و دریا و در مدار تولید قرارداشتن میدان های نفتی جزیره لاوان، ظرفیت بالایی در این جزیره برای توسعه بخش‌های پایین دستی و میان دستی صنعت نفت از جمله احداث واحدهای پتروشیمی، کارخانجات LNG و NGL، پایانه‌ها، اسکله‌های صادراتی و تبدیل شدن به یک هاب بزرگ انرژی وجود دارد.
بر این اساس، با توجه به اینکه مسئولیت احداث زیرساخت ها و مدیریت راهبری منطقه ویژه اقتصادی لاوان به شرکت ملی نفت ایران واگذار شده است، این شرکت فراهم کردن مقدمات کار را در دستور کار قرار داده است.
منطقه نفتی لاوان واقع در خلیج فارس، بخشی از تولید نفت خام میادین دریایی فلات قاره ایران را بر عهده دارد و هم اکنون از میدان های نفتی دریایی اقماری این جزیره شامل سلمان، بلال، رسالت و رشادت نفت و گاز تولید می شود. 
به گزارش برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، همچنین مناطق ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه، ماهشهر و کنگان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی توسط وزارت نفت در حال بهره‌برداری است و زیر ساخت‌های لازم (از جمله اسکله، بندر، فرودگاه، بیمارستان، مهمانسرا، آب و برق، مخابرات و بزرگراه و ...) در آن ها ایجاد شده است.
بر پایه این گزارش، هیئت وزیران در بهمن ماه سال گذشته به استناد بند «الف» ماده «٣» قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی مصوب سال ١٣٨٤، سازمان مسئولیت منطقه ویژه اقتصادی لاوان را از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به شرکت ملی نفت ایران تغییر داد. بر اساس بند «الف» ماده «٣» قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی به هیئت وزیران اجازه داده شده است تعیین و یا تغییر سازمان مسئول منطقه اعم از دولتی و غیردولتی را برعهده داشته باشد.
مناطق آزاد اقتصادی علاوه بر در اختیار نهادن تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران، فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری بخش‌های صنایع پایین دستی صنعت نفت فراهم کرده است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24