دنیای اقتصاد / طی 14ماه گذشته بیش از 5هزار دستگاه تویوتا به کشور وارد شده است. به گفته یکی از مسوولان نمایندگی تویوتا در ایران، خودروهای کرولا، کمری (در سه کلاس)، پرادو (در دو کلاس)، لند کروز (در دو کلاس) و وانت هایلوکس (دو رسته)،عمده محصولات وارداتی تویوتا را تشکیل دادهاند.به گفته وی در میان این خودروها، خودروی کمری در بین مردم ایران با اقبال بیشتری مواجه شده است.
قیمت کارخانهای این خودرو 24میلیون تومان است، اما در بازار خودرو ایران بسته به کلاسهای مختلف بین 26 تا 35میلیون تومان عرضه میشود.از آنجایی که قرار است تا پایان برنامه چهارم تعرفه واردات خودرو به 60درصد کاهش یابد، به نظر میرسد که طی سالهای آتی خودروهای وارداتی عمدهترین رقیبان خودروهای داخلی باشند.چرا که خودروهای وارداتی هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت تقریبا برابر و حتی در مواقعی مناسبتر از خودروهای داخلی هستند. اما موضوعی که میتواند بازار خودروهای وارداتی را تحت تاثیر قرار دهد، خدمات پس از فروش است. خدمات پس از فروش یکی از مهمترین روشها برای اطمینان دادن به مشتری و جذب آنان است و اگر خودروسازی از این لحاظ اطمینان مشتری را جلب نکند، بازار فروش خود را به خطر خواهد انداخت.اما جلال ریختهگر قدیمی، رییس اتحادیه نمایشگاهداران اتومبیل، روز گذشته در گفتوگو با ایسنا با اشاره به موضوع خدمات پس از فروش واردکنندگان خودروهای خارجی گفته است:از مدتزمانی که از تصویب آییننامه دولت با 52استاندارد مشخص برای واردات خودرو میگذرد، فاکتور اصلی که ارائه خدمات پس از فروش این خودروها است رعایت نشده و تعمیرگاهی نیز برای خرابی احتمالی پیشبینی نشده است. به گفته وی علاوهبر کمبود واحدهای خدمات پس از فروش و طولانی شدن تعمیر به دلیل نبود قطعه مورد نیاز در بازار داخلی، گران بودن آنها موجب شده است که مردم استقبالی از خودروهای وارداتی نکنند. وی خاطرنشان کرده است که در حال حاضر قطعاتی را که خودروهای وارداتی نیاز دارند، مسافران پروازهای خارجی تهیه میکنند.
این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :
شما هم نظر دهید
برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.