Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

محمد باقر نوبخت در آئین بزرگداشت ۱۲ فروردین با بیان اینكه دولت یازدهم درصدد خدمت به مردم و برطرف كردن مشكلات آنهاست، گفت: رئیس مركز آمار در روز نخستین كه وارد مكه مكرمه شدم، با من تماس گرفت و گفت كه خوشبختانه تورم ۴۳ درصدی مرداد و شهریور سال ۹۲ به ۳۲.۱ درصد كاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی حج، محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت و معاون برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در آئین بزرگداشتی كه به مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی و سالروز شهادت دخت مكرم رسول اسلام، حضرت زهرا (س) در هتل دار هادی مكه برگزار شد، افزود: امشب، در آستانه شب اول جمادی‌الثانی، یادآور رخدادی تلخ و غم‌انگیز در تاریخ اسلام است كه شهادت حضرت زهرا (س) قلمداد می‌ شود. از طرف دیگر، مناسبت ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی را داریم كه به اعتقاد من، این دو رویداد، ارتباط وثیقی با یكدیگر دارند.

وی با تشریح فراز و نشیب‌های تاریخی دعوت پیامبر (ص) به دین اسلام، سپس رحلت رسول مكرم اسلام و ماجراهای منتهی به شهادت حضرت صدیقه (س) ادامه داد: اگر جامعه اسلامی از مدیریت حضرت علی (ع) بی‌ بهره نمی‌ ماند، آن اتفاقات تلخ و رویدادهای ناگوار هم پیش نمی‌ آمد.

سخنگوی دولت یازدهم خاطرنشان كرد: بعدها هم با اینكه حكومت اسلامی در اختیار حضرت امیر (ع) قرار گرفت، اما اجازه ندادند او به خوبی در جامعه اسلامی مدیریت كند. همین عوامل، منجر به صلح امام مجتبی (ع) و شهادت سیدالشهدا (ع) شد.

وی با بر شمردن تلاش‌هایی برای تشكیل حكومت علویان در طول تاریخ، به ویژه در ایران ادامه داد: اگر حكومت علویان در صدر اسلام و پس از رحلت پیامبر نور و رحمت تشكیل می‌ شد، مطمئناً وضعیت اسلام از شرایط كنونی به مراتب بهتر بود.

دكتر نوبخت با تأكید بر ارتباط این موضوع با انقلاب اسلامی گفت: تمام تلاش‌ ها برای تشكیل حكومت علوی راه به جایی نبرد. یا دوره زمامداری حاكمان كوتاه بود و یا گستره حكومت آنها بسیار محدود. تا اینكه انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری فقیهی فهیم، عالیقدر و مجاهد به پیروزی رسید.

وی خاطرنشان كرد: اما آنچه در طول تاریخ بر پیامبر (ص)، امامان (ع) و صحابه آنها گذشته، در دوران ۳۵ سال گذشته بر حكومتی كه به نام شیعیان و علویان در ایران تشكیل شد، تحمیل شد. یكی از منافقین می‌گفت: همان مقاومتی كه در مكه مقابل پیامبر اكرم (ص) صورت گرفت تا نتواند در قلب‌ها نفوذ كند، از سوی قدرت‌های بزرگ به ما مأموریت داده شده بود. به این شكل كه ابتدا مغزهای متفكر آن را از بین ببریم. بنابراین كسانی مانند شهید بهشتی و شهید مطهری را به شهادت رساندیم. سپس، وقتی ائمه جمعه را از بین بردیم، در پی قطع زبان‌های انقلاب بودیم. وقتی شهید رجایی و شهید باهنر به شهادت رساندیم، آنها گفتند كه ما دو دست انقلاب را قطع كردیم. منافقین، حتی به قصد از بین بردن سرانگشتان نظام، افراد متدین و مذهبی را به شهادت می‌رساندند. بعد هم با ۱۲ لشكر مكانیزه به كشور ما حمله كردند.

سخنگوی دولت یازدهم تأكید كرد: قدرت‌های بزرگ در این ۳۵ سال، حتی یك روز به انقلاب اسلامی اجازه ندادند مسیر خودش را طی كند. آنها اتفاقات فراوانی را برای به زانو در آوردن این نظام رقم زدند كه محاصره اقتصادی امروز، از آن جمله است.

وی با بیان اینكه هر دو قدرت شرق و غرب با اینكه در ذات خود با یكدیگر دشمنی داشتند، اما برای از بین بردن نظام دست به دست هم دادند، اضافه كرد: در برابر این فشارها و هجمه‌های درازمدت، مهم این است كه ما تكلیف خود را بدانیم.

نوبخت خاطرنشان كرد: آنچه در این ۳۵ سال تغییر نكرد، مقاومت شما مردم در برابر زورگویی‌ها و تجاوزها بود. چرا كه خواست رهبری و اراده ملت بر این بود كه حكومت علوی در كشور پابرجا بماند. امروز در سراسر دنیا، تنها نظامی كه می‌ تواند نماد و نشان حكومت علویان باشد، نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینكه دنیا فهمیده كه نظام جمهوری اسلامی قابل حذف نیست، اظهار داشت: دشمن تلاش كرد تا چهره‌ ای منفی از اسلام و ایران در جهان ارائه بدهد و متأسفانه چهره بی‌منطق و خشن تكفیری‌ ها و طالبانی‌ ها را به جای اسلام معرفی كرد.

وی با تأكید بر رسالت افزون‌ تر در برابر این دشمنی‌ ها گفت: ما باید علاوه بر مقابله با اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی در دنیا، از نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز با تمام قوا حمایت كنیم.

نوبخت با بیان اینكه موضوع انرژی هسته‌ای، صرفاً بهانه‌ای از سوی قدرت‌های بزرگ است، اظهار داشت: آنها اسلام را طوری معرفی كردند كه بگویند همان مذهبی كه پیروانش جلیقه انفجاری می‌پوشند و خود را در میان مردم منفجر می‌كنند، می‌خواهد با دستیابی به انرژی هسته‌ای، بمب تولید كند.

وی با اشاره به اینكه ما باید نظام اسلامی را یك حكومت منطقی و اصیل نشان دهیم، افزود: ما به دنیا گفته‌ایم كه جمهوری اسلامی در پی بمب هسته‌ ای نیست و می‌ خواهیم از دستاوردهای انرژی هسته‌ ای، فقط و فقط برای پیشرفت‌ های تكنولوژی بهره ببریم، اما این موضوع را چگونه باید اثبات كنیم؟

معاون رئیس جمهور با قدردانی از زحمات رسانه ملی در این باره گفت: آیا صدا و سیمای ما با تمام زحماتی كه متحمل می‌شود، توان این را دارد كه به عنوان یك رسانه، صدای ما را به گوش همه دنیا برساند؟ بنابراین ما ناگزیریم با دشمن به مذاكره بنشینیم و به آنها اثبات كنیم كه ما به دنبال اسلام تكفیری و طالبانی و بمب هسته‌ ای نیستیم.

نوبخت با ظالمانه خواندن تحریم‌ های اقتصادی اذعان كرد: در حالی كه جمهوری اسلامی به عنوان یكی از قدرت‌های نفتی توان تولید روزانه ۴ میلیون بشكه نفت را دارد، تحریم‌ها موجب شد تا ما امكان فروش تنها یك میلیون بشكه نفت را داشته باشیم.

سخنگوی دولت با تأكید بر موفقیت كشورمان در دور نخست مذاكرات هسته‌ ای گفت: ما در دور اول، موفق به شكستن بخشی از تحریم‌ ها شدیم، اما تا پایان مذاكرات، راه درازی در پیش داریم كه امیدواریم مردم انقلابی و شما زائران خانه خدا، فرزندان خود را با دعای خیر در این مذاكرات همراهی كنید. چرا كه آنها در مقابل قدرت‌ های استكباری به دعای شما نیازمندند.

نوبخت در پایان سخنرانی خود با بیان اینكه دولت یازدهم درصدد خدمت به مردم و برطرف كردن مشكلات آنهاست، گفت: رئیس مركز آمار در روز نخستی كه وارد مكه مكرمه شدم، با من تماس گرفت و گفت كه خوشبختانه تورم ۴۳ درصدی مرداد و شهریور سال ۹۲ به ۳۲.۱ درصد كاهش یافته است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24