Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دنیای اقتصاد / بورس اوراق بهادار دیروز در آستانه عرضه اولیه دو شركت فولاد ارفع و پاكشو شرایط آرام و به دور از نوسان عمده داشت.

در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع كردند كه برنامه‌ریزی دو عرضه اولیه در آخرین روز كاری سال 92موجب شد تا نیاز به نقدینگی در بازار افزایش یابد. در حالی كه سال مالی اكثر كارگزاری‌ها نیز در پایان اسفند ماه قرار دارد، تامین نقدینگی از اهمیت بالایی برخوردار بود. در همین حال سیاست جدید سازمان بورس برای اختصاص سهمیه قابل ملاحظه‌ای به معامله‌گران آنلاین موجب شده است تا علاوه‌بر كاهش فشار تقاضا بر كارگزاری‌ها، معامله‌گران حقیقی شرایط بهتری را تجربه كنند. همین امر نیز بر رضایت و مشاركت معامله‌گران حقیقی در عرضه‌های اولیه افزوده است.
در بازار دیروز به‌رغم شرایط كم نوسان، شاخص با رشد 537واحدی معادل 0.69 درصدی مواجه شد كه این امر شاخص را به نزدیكی مرز 79هزار واحد بازگرداند و شاخص دیروز به 78 هزار و 968 واحد رسید.
در بازار دیروز عرضه اولیه دو شركت پاكشو (گلرنگ) و فولاد ارفع كه احتمالا ارزشی معادل صد میلیارد تومان خواهند داشت كه موجب جلب توجه بازار به این عرضه‌های اولیه شد. فولاد ارفع كه امروز عرضه می‌شود شركتی با سرمایه 200میلیارد تومان است كه زیر‌مجموعه شركت‌های چادرملو سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و سرمایه‌گذاری‌های امید و ملی است.
در بازار دیروز در گروه بانكی معامله‌گران شاهد خرید بلوك 5درصدی سهام پست بانك توسط یك سهامدار حقیقی بودند. دیروز 5 درصد از سهام پست بانك توسط سازمان خصوصی سازی با قیمت پایه 11919 ریال عرضه شد كه مورد معامله قرار گرفته است.
قیمت پایه این بلوك 11919 ریال در نظر گرفته شده بود كه به صورت 40 درصد نقد و مابقی اقساط به فروشنده پرداخت خواهد شد. براساس این گزارش این عرضه دوم بهمن‌ماه هم انجام شد كه خریداری نداشت.
در گروه بانكی دیروز خبرهایی در مورد تغییرات مدیریتی در بانك تجارت منتشر شد. در گروه پتروشیمی دیروز هتل استقلال میزبان مدیران هلدینگ خلیج فارس بود كه در راستای توسعه این هلدینگ قرارداد ایجاد شركت پتروشیمی هرمز را امضا كردند. همچنین مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از برنامه شركت برای عرضه سهام پتروشیمی برزویه در بهار سال آینده خبر داد.
وی گفت: عادل‌نژاد سلیم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از پذیرش اولین پتروشیمی از شركت‌های زیر مجموعه هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازار دوم فرابورس خبر داد و گفت: روز گذشته با ورود پتروشیمی نوری (برزویه) به بازار دوم فرابورس در جلسه اخیر هیات پذیرش موافقت
 شد.
وی درباره زمان عرضه اولیه این شركت در فرابورس گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در فروردین ماه 93 این پتروشیمی وارد فرابورس خواهد شد.
در مجموع بازار دیروز بازار متعادلی بود كه در آن جابه‌جا‌یی چند بلوك سهام میان معامله‌گران حقوقی به جهش ارزش بازار منجر شد. دیروز دو بلوك فولاد مباركه و فولاد خوزستان به ارزش 300میلیارد تومان معامله شد. به این ترتیب ارزش معاملات بازار به 583میلیارد تومان بالغ شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24