Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اقتصاد کریمه به شدت به صنعت گردشگری وابسته است و اکنون این صنعت با خطری جدی مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از یورونیوز، سرنوشت جدایی کریمه از اوکراین هرچه که باشد به نظر می رسد که روزهای اقتصادی سختی در انتظار این منطقه باشد. اقتصاد کریمه به میزان قابل توجهی به صنعت گردشگری وابسته است و اتصال آن به دریای سیاه باعث می شود که در تعطیلات تابستانی افراد بسیاری از جمله اوکراینی ها و روس ها به این منطقه سفر کنند اما تنش های سیاسی اخیر آن هم در حالی که چیزی به شروع فصل گرما نمانده می تواند هزینه بسیاری را به صنعت گردشگری کریمه وارد کند. همین حالا نیز میزان فروش تورهای این منطقه به میزان زیادی کاهش یافته و بسیاری از افرادی که پیش تر برای رزرو سفر به منطقه کریمه اقدام کرده بودند اکنون رزرو خود را لغو کرده اند. بخش خدمات حدود 60 درصد اقتصاد کریمه را تشکیل می دهد که شامل بخش گردشگری نیز می شود. بخش صنعت نیز که صنایع شیمیایی و معادن آهن را در بر می گیرد معادل 16 درصد اقتصاد کریمه است و سهم کشاورزی در اقتصاد منطقه نیز 10 درصد است.
گندم، ذرت و گل آفتابگردان در کنار میوه و دام از جمله محصولات کشاورزی و دامداری کریمه محسوب می شوند. چالش اساسی پیش روی کشاورزی کریمه این است که آب مورد نیاز کشاورزی در کریمه از خارج این منطقه و از داخل سرزمین اوکراین تامین می شود و به طور حتم اگر کریمه از اوکراین جدا شود تامین آب این منطقه با مسایل تازه ای مواجه خواهد شد.
در مورد انرژی نیز باید گفت که اگرچه کریمه می تواند در تامین گاز طبیعی خودکفا باشد اما دو سوم نیاز انرژی این منطقه از داخل اوکراین تامین می شود. 80 درصد برق مورد نیاز کریمه نیز از سرزمین اصلی اوکراین راهی این منطقه می شود.
هرچند که کریمه می تواند در صورت جدایی از اوکراین روی کمک روس ها حساب کند اما روس ها نشان داده اند که در چنین کمک هایی چندان سخاوتمند نیستند و کمک های آن ها نیز به بهبود زیرساختی و نهادی منجر نمی شود. به همین خاطر می توان گفت که اگر کریمه از اوکراین جدا شود باید منتظر روزهای اقتصادی سخت تری باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24