Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بسیاری از کارشناسان معتقدند بهای جهانی طلا طی روزهای آینده وارد کانال 1400 دلار می شود.

به گزارش نامه نیوز، بازار جهانی طلا در سال 2014 روند نزولی خود در سال 2013 را ادامه نداده و از ابتدای سال جدید میلادی بهای جهانی طلا روند صعودی به خود گرفته و هم اکنون در آستانه رسیدن به 1400 دلار است.
بهای جهانی طلا که در 6 ماه گذشته تا 1193 دلار کاهش یافته بود این روزها به 1373 دلار در هر اونس رسیده و این نشان دهنده نوسان 180 دلاری طلا در این مدت است.
بسیاری از کارشناسان دلیل اصلی افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر را بحران سیاسی اوکراین و وضعیت اقتصادی چین عنوان کرده و همین موضوع نقش این فلز را به عنوان پناه مطمئن سرمایه در برابر آشفتگی جهانی بارز می‌کند و طلا برای برخی از سرمایه گذاران در شرایط بی‌ثباتی سیاسی دارایی مطمئن‌تری نسبت به ارزهایی مانند دلار یا اوراق بهادار است.
این در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان با ادامه دار بودن بحران اوکراین افزایش قیمت طلا در روزهای آینده را پیش بینی می کنند. آدام هویسان استراتژیست ارشد بازارهای مالی دراین باره می گوید بحران اکراین شدیدتر خواهد شد همین امر منجر به رشد صعودی بهای طلا خواهد شد و ما مشاهده خواهیم کرد که بهای طلا تا 1400 دلار هفته خواهد رفت. همچنین نگرانی از وضعیت اقتصادی چین و ورشکستگی شرکت های چینی بدلیل کمبود بودجه برای بازپرداخت وام های معوقه آنها، منجر به افزایش تقاضای فیزیکی طلا می شود.
3 دلیل افزایش قیمت طلا
در این شرایط پایگاه اینترنتی مانی استاکس، 3 دلیل مهم را برای افزایش مجدد قیمت طلا و درخشش این فلز زرد در بازارهای جهانی اعلام کرده است. نخست اینکه با ادامه چاپ و انتشار پول از سوی بانک های مرکزی جهان سرمایه گذاران به شدت نگران کاهش نرخ ارز هستند و برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه های خود اقدام به خرید بیشتر طلا کرده اند. این مساله تاثیر زیادی بر رشد تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته است.
دلیل دوم درخشش مجدد قیمت طلا این است که اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به بازار طلا بار دیگر جلب شده است. اکنون اکثر صندوق های سرمایه گذاری جهان بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا تا پایان امسال ادامه خواهد یافت.
دلیل سوم نیز آن است که کاهش شاخص سهام در بازارهای مالی به خصوص بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا داشته است.
طلا به 2000 دلار می رسد؟
همچنین بریک گولد که بزرگترین تولیدکننده طلای جهان است، پیش بینی کرده قیمت طلا ممکن است ظرف دو تا سه آینده به حدود دو هزار دلار در هر اونس صعود کند.
در شرایطی که در ماه های اخیر افزایش قیمت جهانی طلا موجب افزایش قیمت سکه در بازار داخلی شده بود طی روزهای اخیر قیمت سکه در بازار داخلی بدون در نظر گرفتن افزایش بهای جهانی طلا کاهش یافته است.
افزایش طلای جهانی و تاثیر بر بازار داخل
محمد کشتی‌آرای رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در این رابطه می گوید در ایران علاوه بر پارامتر عرضه و تقاضا و سایر بحران و مسائل سیاسی و حتی قیمت فروش نفت و خرید فیزیکی طلا باید تاثیرات هیجانی را نیز به عنوان پارامتری تاثیرگذار بر قیمت طلا، سکه و ارز در نظر گرفت. زمانی که قیمت طلا افزایش می یابد توجه ویژه‌ای به این بازار شده و هیجان کاذبی را درمردم بوجود می‌آورد. این هیجان هجوم مردم به بازارها و در نهایت افزایش قیمت‌ها را به دنبال دارد.
کشتی‌آرای با اشاره به این‌که در اوایل هفته قبل شاهد افزایش قیمت اونس جهانی و بالا رفتن قیمت سکه بودیم می گوید این در شرایطی است که بهای جهانی طلا به 1400 دلار نزدیک شده ولی قیمت سکه نه تنها افزایش نیافته بلکه به روند کاهشی خود را نیز ادامه داد.
کشتی آرای می گوید تغییرات در قیمت‌های جهانی و تقاضای کاذب در هفته گذشته در مقاطعی نوسان افزایشی در قیمت‌ها را به همراه داشت اما در مجموع شاهد کاهش قیمت سکه بوده ایم.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر می گوید یکی از پارامترهای اصلی تاثیرگذار بر نوسانات قیمتی طلا، سکه و ارز بدتر شدن شرایط سیاسی و ایجاد حالت جدید در اوکراین بوده است که موجب افزایش خرید طلا در آسیا شده است. همین موضوع باعث شد که قیمت طلا در جهان به بالاترین سطح خود در شش ماهه گذشته برسد و به دلیل شرایط سیاسی فعلی قیمت اونس جهانی افزایش یافته و در کنار آن افزایش قیمت نفت و افزایش خرید فیزیکی طلا بر نوسانات افزایشی دامن زده است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24