Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"اعلام شرایط ابطال معاملات اصل 44"، "آخرین خبرها از واگذاری سرخابی" و "عرضه‌های دقیقه ۹۰ خصوصی‌سازی" مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته سوم اسفند هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته ای که گذشت بدین شرح می باشد:

اعلام شرایط ابطال معاملات اصل 44

در هفته ای که گذشت رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام شرایط ابطال و لغو واگذاری‌های این سازمان گفت: اگر سهامی به صورت قطعی واگذار شده باشد، این سازمان اجازه ورود به آن را ندارد، مگر اینکه در شرایطی معامله اقاله شود.

پوری حسینی افزود: اگر واگذاری ها به صورت قطعی انجام شده باشد، بازنگری انجام نمی شود، یعنی اگر سهامی به فردی حقیقی، حقوقی، شبه دولتی، خصوصی، تعاونی و غیره واگذار شده باشد، این واگذاری قطعی است و سازمان خصوصی سازی اجازه ورود به آن را ندارد، زیرا معامله انجام شده و قطعیت یافته است، مگر اینکه در شرایطی معامله اقاله شود.

هیئت دولت به طور جدی پیگیر خصوصی سازی سرخابی‌ها است

مسئول کمیته خصوصی سازی سرخابی‌های پایتخت نیز گفت: باید یاد آوری کنم بحث واگذاری پرسپولیس- استقلال در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته است و دولت به طور جدی پیگیر مساله خواهد بود.

امیر رضا خادم افزود: به طور قطع بحث خصوصی سازی سرخابی‌ها مطرح شده و حساسیت ویژه‌ای اتخاذ می‌شود، در این راستا کار گروه‌هایی تشکیل شده است، قرار است پیشنهاد‌هایی ارائه شود و سپس منتظر خواهیم بود که هیئت دولت چه تصمیمی می‌گیرد و چه راهکاری اتخاذ می‌کند تا به مرحله مزایده برسد.

۱۶ هزار میلیارد تومان سهم دولتی خصوصی شد

خبر دیگر این که، آمار واگذاری سهام شرکتهای دولتی از ابتدا تا پایان بهمن امسال نشان می دهد 161 هزار و 738 میلیارد ریال سهم دولتی به فروش رسیده که از این تعداد، 116 هزار و 630 میلیارد ریال سهم در بورس، 26 هزار و 674 میلیارد ریال در فرابورس و 18 هزار و 434 میلیارد ریال سهم از طریق مزایده فروخته شده است.

همچنین از 161 هزار و 738 میلیارد ریال سهم واگذار شده در 11 ماه گذشته، 132 هزار و 603 میلیارد ریال به صورت بلوکی، 28 هزار و 342 میلیارد ریال به صورت تدریجی و 793 میلیارد ریال به صورت ترجیحی به فروش رسیده است.

۵ درصد پست بانک دوباره در بورس عرضه می‌شود

همچنین تعداد 28 میلیون و 57 هزار و 150 سهم پست بانک معادل 5 درصد سهام این شرکت توسط سازمان خصوصی سازی در روز 27 اسفند در بورس اوراق بهادار عرضه خواهد کرد.

این تعداد سهام به صورت 40 درصد نقد و بقیه اقساط 2 ساله است و با قیمت پایانی روز قبل از عرضه به اضافه 15 درصد، به شرط آنکه از 11 هزار و 919 ریال کمتر نباشد واگذار خواهد شد و مهلت پرداخت وجه نقدی نیز 20 روز کاری از تاریخ مشخص شدن برنده رقابت تعیین شده است.

از تحقیق و تفحص سهام عدالت استقبال می‌کنیم

هفته گذشته دبیر کل کانون شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت با بیان اینکه کانون از طرح تحقیق و تفحص به شدت استقبال می کند، موارد ابهام را تشریح کرد و گفت:محل ابهام بیشتر عدم اطلاع از ساز و کار سهام عدالت است.

هوشنگ عمرانی گفت:یکی از موارد سوال ،هزینه و درآمد تعاونی‌های سهام عدالت عنوان شده است در حالی که این تعاونی‌ها درآمد چندانی نداشته و تنها هزینه دارند زیرا شرکتهای تعاونی به صورت درآمد زا تعریف نشده اند و 95 درصد آنها درآمد نداشته و هزینه دارند و مشخص نیست چرا از موارد تحقیق و تفحص عنوان شده است.

عرضه‌های دقیقه ۹۰ خصوصی‌سازی در بورس

سازمان خصوصی‌سازی که به باور کارشناسان از فرصتهای طلایی و پررونق بازار سرمایه در سال 92 استفاده کافی را نکرده است و در برخی موارد با عرضه‌های غیرکارشناسی خود یکی از دلایل افت بازار سهام بوده؛ عزم خود را جزم کرده است تا در 5 روز پایانی امسال سهام 12 شرکت دولتی را روانه میز فروش بورس، فرابورس و مزایده کند.

100 درصد سهام شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور، 100 درصد ارزش نیروگاه گازی کنگان، 100 درصد ارزش نیروگاه شهید رجایی، 49 درصد سهام شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، 100 درصد سهام کنترلی شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی، 80 درصد سهام شرکت مادر تخصصی پالایش و پژوهش خون، 100 درصد سهام کنترلی شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز، 5 درصد سهام پست بانک، 70.4 درصد سهام شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی، 49 درصد سهام شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه شهید عباسپور، 100 درصد سهام شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل و 17 درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس میزان سهامی است که در هفته پایانی امسال توسط خصوصی سازی عرضه خواهند شد.

سهام عدالت به اهدافش نرسید

خبر دیگر این که عضو کمیسیون اصل ۴۴ مجلس از قرائت گزارش نظارتی کمیسیون نظارت بر اجرای اصل ۴۴ در صحن علنی مجلس تا پایان سال خبر داد.

جعفر قادری افزود: سهام عدالت نیز از جمله موضوعات مورد بحث در این گزارش است که بخشی از واگذاریها در غالب آن بوده و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد باعث شده تا به اهداف مورد نظر سهام عدالت نرسیم.

واگذاری امور حاکمیتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ممنوع شد

با ابلاغ قانونی از سوی رئیس جمهور، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و واحدهای تابعه استانی آن، به عنوان سازمان توسعه ای تعیین می شود و امور حاکمیتی آنها مشمول واگذاری نیست.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24