Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به زمینه های خوب همکاری میان تهران- رُم در بخشهای مختلف همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع فولادی گفت: ایتالیا می تواند در توسعه مناسبات اقتصادی با ایران پیشقدم شده و جایگاه اصلی خود را در اقتصاد ایران پیدا کند.

به گزارش شانا، دکتر اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در دیدار لوکا جانسانتی سفیر ایتالیا در تهران با بیان این که ایران و ایتالیاهمواره از روابط ممتاز و خوبی برخوردار بوده اند، اظهار داشت:خوشبختانه تحولات مثبت زیادی در روابط دوجانبه ایران و ایتالیا شکل گرفته و تبادل هیئتها و ملاقاتهای اخیر مقامات دو کشور باعث شده است ایتالیا دوباره جایگاه مهم خود را نزد افکار عمومی و مردم ایران کسب کند.
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: جناب آقای دکتر روحانی در دیدار با وزیر خارجه ایتالیا دیدگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران را ایجاد یک رابطه پایدار در زمینه های انرژی و صنعتی با ایتالیا بیان کردند و هم اکنون این دیدگاه سرلوحه اقدامات ما در روابط دو جانبه است و امیدواریم بتوانیم با تدبیر مقامات ایتالیایی در مسیر تحقق آن گام برداریم.
وی با اشاره به برنامه ریزی دولت ایران برای اجرای طرحها و پروژه های متعدد در بخشهای مختلف همچون صنایع فولادی و انرژی، خاطرنشان کرد: ایتالیا در گذشته از شریکان اصلی اقتصادی ایران بوده است، بنابراین شرکتهای ایتالیایی باید برای رسیدن به جایگاه گذشته خود در اقتصاد ایران، بیش از پیش تلاش کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، لوکا جانسانتی سفیر ایتالیا در ایران نیز در این ملاقات با تاکید بر این که باید حیاتی نو در روابط دوجانبه ایجاد کنیم، گفت: رویکرد دولت جدید ایتالیا گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها بخصوص بخش تجاری و اقتصادی است.
وی گسترش مناسبات تجاری و بازرگانی را از اولویتهای مهم در روابط تهران ـ رم برشمرد و افزود: شرکتهای اقتصادی و صنعتی ایتالیا برای بازگشت به ایران و توسعه همکاریهای اقتصادی لحظه شماری می کنند و البته موانع و مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد که باید برای برطرف کردن آنها تلاش کنیم.
لوکا جانسانتی افزود: تحریمها علیه ایران، تنها باعث فشار به این کشور نشده است، بلکه مشکلات فراوانی را برای شریکان اروپایی ایران همچون ایتالیا نیز بوجود آورده است که امیدواریم با تداوم روند فعلی مذاکرات، مشکلات پیش روی توسعه روابط و گسترش مناسبات دو کشور برطرف شود.
سفیر ایتالیا در تهران با اشاره به این که ایتالیا دفاتر بازرگانی و فنی خود رادر تهران طی این سالها فعال نگه داشت، فعالیتهای اخیر ایتالیا را در زمینه تبادل نظر درخصوص بحران سوریه ، مبارزه با مواد مخدر و توسعه روابط فرهنگی و علمی و دانشگاهی میان دو کشور تشریح کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24