Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است: اجرای فاز اول هدفمندی یارانه هادر دولت قبل نمره قابل قبولی نگرفته است بنابراین بهتر است فاز دوم هدفمندی یارانه ها «ادامه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها» نامیده شود.
به گزارش شانا، ابراهیم نکو تاکید کرد: معتقدم فازهای اول و دوم هدفمندی یارانه‌ها مفهوم خاصی ندارد؛ بلکه آنچه اهمیت دارد اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه‌هاست زیرا قانون مهم و سرنوشت‌سازی است و ادامه پیدا نکردن اجرای آن و نیمه کاره رها شدن آن، خسارت سنگینی را به کشور و مردم وارد می‌کند.
نکو خاطرنشان کرد: نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها در ابتدا دارای مشکلاتی بود که به دلیل همین ایرادها از مسیر اصلی خود منحرف شد اما این قانون در نهایت باید به دلیل محاسن فراوانش به طور کامل اجرایی شود.
نماینده بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی بر این باور است که اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با ساز‌و‌کار جدیدی که مجلس و دولت طراحی کرده‌اند، می‌تواند به بهترین شکل اجرایی شود؛ البته اگر ایرادهایی که در فاز اول وجود داشت برطرف نشود قطعا به جامعه و مردم آسیب می‌رساند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که نمی توان این طرح را نیمه کاره رها کرد ، افزود: نمی‌توان طرحی و اقدامی را که در کشورهای دیگر اجرا شده و نتایج مثبت فراوانی در پی داشته و از سوی دیگر، قانونی را که حاصل ساعتها کار کارشناسی است، نیمه‌کاره رها کرد؛ اما اگر روش در پیش‌گرفته‌شده در فاز اول ادامه پیدا کند نه تنها به اهداف قانون نمی‌رسیم ، جامعه هم صدمه خواهد دید.
نکو گفت : با یک تدبیر صحیح و رویکرد جدید می توان این قانون را به گونه ای اجرا کرد که آسیب آن کمتر باشد؛ به همین دلیل نظر دولت بر این است که در فاز دوم هدفمندی، قیمتها به صورت تدریجی افزایش پیدا کند.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا با این وجود که معمولا مجلس در برابر افزایش قیمتها مقاومت می‌کند، در مورد واقعی شدن قیمت حاملهای انرژی از خود همراهی نشان داد، تصریح کرد: درباره تعیین تکلیف هدفمندی یارانه‌ها برای دولت یازدهم دو راه متصور بود؛ راه اول بازگشت به عقب بود که نه از نظر قانونی امکان‌پذیر بود و نه به مصلحت کشور و راه دوم اجرای فاز دوم هدفمندی و به عبارت دیگر تکمیل این فرآیند بود که دولت راه دوم را برگزید و مجلس نیز از این اقدام قانونی حمایت کرد.
نکو افزود : اجرای فاز دوم برای دولت تبعاتی به دنبال خواهد داشت زیرا مشکلات فاز اول یک نوع بدبینی برای نمایندگان ایجاد کرده است. نمایندگان معتقدند اگر فاز دوم به شیوه فاز اول ادامه پیدا کند به ضرر مردم خواهد بود اما اگر به شیوه دوم یعنی کنترل قیمت کالاها و مایحتاج عمومی از طریق پرداخت سهم یارانه بخش تولید باشد مشکلی ایجاد نخواهد کرد؛ همچنین دولت باید بر قیمت‌گذاری نظارت ویژه داشته باشد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین پرداخت یارانه بنزین را به روش فعلی در واقع اختصاص یارانه به ازای هر خودرو دانست و آن را شیوه‌ای نادرست ارزیابی کرد و افزود: پرداخت یارانه به این روش یعنی دریافت یارانه به اشخاصی که درآمد بیشتر و در نتیجه وسیله نقلیه بیشتری دارند.
وی تاکید کرد: هدفمندی یارانه‌ها زمانی موثر است که سبب کنترل مصرف، کاهش ترافیک، مهار آلودگی هوا و ... شود؛ در حالی که از اجرای ناقص و البته غلط هدفمندی در مرحله نخست این اهداف محقق نشده است. 
 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24