Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

قائم مقام وزیر نیرو با اعلام قرمز شدن وضعیت منابع آبی در 24 استان کشور گفت: در حال حاضر، تنها وضعیت آبی 7 استان کشور در حالت قرمز قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ستار محمودی با اعلام اینکه 24 استان كشور در وضعیت قرمز منابع آبی هستند گفت: تنها وضعیت آبی 7 استان از میان 31 استان كشور قرمز نیست و این در حالی است كه 24 استان از لحاظ وضعیت منابع آبی در وضعیت قرمز قرار دارند و منابع آبی آنها كاهش محسوس داشته است.
قائم مقام وزیر نیرو به ارزش آب اشاره كرد و اظهارداشت:متاسفانه ایران در مقایسه با سایر كشور ها از لحاظ مصارف آب كشاورزی، افزایش درآمد و تولید محصولات كشاورزی به ازای هر مترمكعب آب، در جایگاه مناسبی قرار نگرفته است.
وی به كاهش بارندگی ها، كاهش جریان های سطحی و رواناب ها در سال آبی جاری و در مقایسه با متوسط درازمدت و سال آبی گذشته اشاره كرد. محمودی روند تكاملی شركت های آب و فاضلاب از بدو تاسیس را مناسب ارزیابی كرد و گفت: ظرفیت های مناسبی از جهت اقدامات فنی - مهندسی برای مدیریت آبرسانی صورت گرفته اما امروزه نیاز است كه اقدامات توسعه پایدار در خصوص ارزش آب و روند منابع آب سطحی صورت پذیرد.
قائم مقام وزیر نیرو نحوه پیاده سازی تعرفه های ابلاغ شده در سال آینده را بسیار مهم ارزیابی كرد و بیان داشت: در سال آینده دو چالش مهم مشكل منابع آب و نحوه پیاده سازی تعرفه های ابلاغ شده پیش روی ما است.
محمودی تصریح كرد: سال آینده آزمونی است برای مدیریت جدید صنعت آب و فاضلاب كشور كه به آمادگی سیستم های مدیریتی بستگی دارد. وی به راهكارهای مدیریتی برای چالش های احتمالی اشاره كرد و گفت: اطمینان از تامین میزان سرانه آب، اولویت بخشی و تمركز بر طرح های نیمه تمام، پیش بینی طرح های اضطراری، برنامه نگهداری و بهره برداری از تاسیسات، توجه به كیفیت آب، شیوه های كنترل مصرف، شیوه های كنترل مصرف، اندازه گیری و سرعت عمل در رفع حوادث از برنامه های مهم مدیریتی در سال آینده عنوان كرد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24