Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مواد اولیه برای طبخ غذا در آشپزخانه‌های ایرانی بسیار متنوع و تهیه آنها اغلب وقت‌گیر است. این در حالی است که با پیشرفت جوامع و ورود صنعت به زندگی برخی از پیش فعالیت‌های پخت غذا کوتاه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با پیشرفت علم و صنعت لوازم خانگی برخی فعالیت‌های پیش‌پخت غذا که در منازل انجام می‌شد، کاهش یافته یا به کل در واحد‌های صنفی سطح شهر صورت می‌گیرد. یکی از این فعالیت‌ها با توجه به نوع غذاهای ایرانی تهیه سبزی است. سبزی در اکثر غذاهای ایرانی هم‌چون خورشت‌، آش و کوکو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سبزی غذاهای ایرانی قبل از سرخ‌کردن باید پاک و شسته شود. از این‌رو واحد‌های صنفی متعددی در سطح شهر برای عرضه‌ سبزی پاک و شسته شده دایر شده‌اند.
در واحد‌های صنفی سبزی خرد‌کنی سبزی به میزان نیاز مشتری پاک شده و به مشتری عرضه می‌شود که در رابطه با این واحدها برخی مردم معتقدند درون اکثر این سبزی‌ها شن وجود دارد و آنچنان که باید تمیز و پاکیزه نیست. اما این در حالی است که افرادی که از سبزی این واحد‌ها استفاده می‌کنند، بر این عقیده هستند که واحد صنفی تمیز در سطح شهر بسیار کم است و بیشتر از افراد آشنا که در منزل خود کار می‌کنند خرید می‌کنند.
در این باره رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تاکید می‌کند که سبزی های بسته بندی عرضه شده اکثرا از سبزی ارزان قیمت و غیر متناسب با نیاز مشتری استفاده شده است."
به گفته مهاجران این موضوع به آن معنی است که سبزی بسته بندی شده آش بیشتر شبیه سبزی پلو است.
او در رابطه با صدور جواز کسب این واحدها بیان می‌کند که رسته سبزی خردکنی در رسته‌های اتحادیه عصاره و حلواسازان قرار داده شده و حدود دو سالی است که به اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی مجوز صدور جواز کسب این رسته داده شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24