Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید به روحانی توصیه کرده است که به مردم وفادار باشد.

به گزارش «انتخاب»، هاشمی را روزگاری «مرد عبور از بحران» می ‌خواندند و وقتی از او درباره این بحران هشت ساله پرسیده شد، چند بار از جزییات طفره رفت و گفت كه نمی ‌خواهد «چوب به مرده بزند.»

گزیده گفتگوی اعتماد با آیت الله هاشمی رفسنجانی در زیر می آید:

روندی كه با دوران بازسازی و سازندگی آغاز شد، روند تكاملی بود كه تا سال 84 ادامه داشت و اگر همان‌ گونه ادامه می‌ یافت، به ویژه در زمانی كه نفت گران شد و پول زیادی به دست آوردیم، خیلی خوب می ‌شد. اگر آن هشت سال، دست یك دولت توانا و عاقل بود، پیشرفت كشور حالت جهشی داشت. همیشه جزو حرف‌ های ما این بود كه باید مثل آغاز دولت پس از جنگ، اول شرایط بد سیاست خارجی را درست كنیم. وقتی به دولت آمدم، سیاست تنش‌ زدایی را پیش گرفتم كه كاملا موفق بود... آقای روحانی هم می‌ دانست كه باید این كار را حل كند كه پیش رفت. بعضی ‌ها هم می ‌گفتند كه باید خودمان در داخل مدیریت كنیم ولی در دنیای كنونی نمی ‌توان با قطع رابطه با دیگران كار كرد. مردم هم از دولت انتظار دارند با تدابیر خاص مسائل كشور را پیش ببرد... تا اینجا بد پیش نرفته است...

تیم كنونی دیپلماسی، شاگردان، معاونان و مدیران آقای ولایتی بودند... خود آقای ظریف هم همكار آقای دكتر ولایتی بود.

دیدگاه ‌های روحانی نیازی به بحث نداشت، چون سال ‌ها روحانی همكار وی در سمت ‌های مختلف بوده است. برای انتخابات هم اول در جلساتی بحث كردیم كه معمولا پس از جلسات مجمع تشخیص مصلحت برگزار می ‌كنیم. پنج، شش نفر از آقایان پس از جلسات مجمع تا ناهار می ‌مانند و با همه درباره مسائل مختلف كشور بحث می ‌كنیم. در آن جلسات اول به آقای ناطق پیشنهاد كردیم كه نپذیرفت. بعد به آقای روحانی گفتیم كه پذیرفت، منتها مشروط كرده بود كه رهبری مایل باشند. با رهبری ملاقات كردند و رهبری هم تشویق كردند كه بیایند. من هم قول حمایت داده بودم. ایشان بر آن اساس آمدند. بعد از آنكه بنابه ملاحظاتی كه گفتم، آمدم، ایشان می‌ خواست كناره ‌گیری كند كه گفتم فعلا بمانید، چون معلوم نیست چه حوادثی پیش می ‌آید. من تا لحظات آخر تصمیم نداشتم كه بیایم. حقیقتا بنا نداشتم كه بیایم. حتی در صحبت‌ هایی هم كه با رهبری داشتم، به ایشان گفته بودم كه نمی ‌آیم.

اواخر دیدم انتخابات گرم نمی ‌شود و فضای سیاسی كشور سرد است، مجموعه عوامل مرا مجاب كرد كه باید بیایم. جمعه شب كه تصمیم به آمدن گرفتم، تلاش كردم تا به رهبری بگویم، كه بالاخره در آخرین ساعات وقتی مطمئن شدم كه ایشان مخالفتی با آمدن من ندارند، از سرسختی ‌هایی كه برای نیامدن داشتم، گذشتم. آن وقت هم به آقای روحانی گفتم كه بالاخره یكی از ما می‌ مانیم. وقتی می‌ خواستند مرا رد صلاحیت كنند، آقای روحانی گفت: در این شرایط چه كار كنیم؟ گفتم: صبر كنید. بعد كه مانع ایجاد كردند، ایشان مصمم شد و من هم قول حمایت صریح دادم كه چند روز بعد اعلام كردم.

پس از انتخابات به روحانی گفتم، به وعده ‌هایی كه به مردم دادید، وفادار باشید، چون اصل اسلامی و انسانی و شرط اعتماد مردم است. مردم باید احساس كنند كه می‌ خواهی به وعده ‌ها عمل كنی. الحمدالله تا به حال ایستاده است. هنوز ندیدم كه از شعارهایش برگشته باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24