Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یارانه، این واژه شش حرفی از 27 آذر 1389 به واژه اول اخبار و گفتگوهای مردم تبدیل شده است.
به گزارش نامه نیوز، بیش از 3 سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها که از آن به عنوان یکی از بزرگ ترین قوانین اقتصادی ایران یاد می شد سپری می شود و حاشیه های اجرای این قانون این روزها بیش از گذشته مطرح شده است.
از همان ماه های نخست اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بسیاری ار کارشناسان به نحوه اجرای قانون هدفمندی و پرداخت یارانه نقدی به تمام افراد جامعه انتقادهایی را مطرح می کردند و البته با گذشت زمان این انتقادها بیشتر از گذشته شد و رفته رفته بحث اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها در محافل اقتصادی و سیاسی مطرح شد.
با پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و آغاز فعالیت دولت یازدهم بحث اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها به واسطه اظهارات روحانی در برنامه های تبلیغاتی خود بیش از گذشته در رسانه ها مطرح شد و سرانجام نیز نمایندگان در جریان بررسی لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال 92 قصد اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها را داشتند که البته این موضوع در صحن علنی مجلس رای نیاورد و نمایندگان اصلاح این قانون را به زمان بررسی لایحه بودجه سال 93 کل کشور موکول کردند.
این در شرایطی بود که دولت در لایحه بودجه سال 93 به اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها اشاره نکرد و مسئولان دولتی اعلام کردند که دولت برای اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها لایحه جداگانه ای را به مجلس ارائه می کند  که این موضوع با مخالفت نمایندگان مواجه شد و سرانجام دولت تبصره اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها را به مجلس ارائه کرد.
اما نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال 93 در صحن علنی مجلس دولت را مکلف کردند که در 3 ماه نخست سال آینده آسیب های فاز نخست هدفمندی را بررسی کرده و از تیرماه وارد فاز دوم این قانون شود. همچنین نمایندگان 11 هزار میلیارد تومان را نیز به صورت تنخواه برای پرداخت یارانه نقدی 3 ماه نخست سال برای دولت در نظر گرفتند که البته این مصوبه با ایراد شورای نگهبان رو به رو شد و در نهایت نیز نمایندگان به دولت این اجازه را دادند که از ماه نخست سال 93 وارد مرحله دوم هدفمندی یارانه ها شود.
پس از این موضوع بحث تغییر در شیوه پرداخت یارانه نقدی در رسانه ها مطرح شد. مسئولان دولتی نیز اظهارنظرهای مختلفی را در این زمینه مطرح کردند و در آخرین اظهارنظر روحانی اعلام کرد که یارانه نیازمندان کاهش پیدا نمی کند اما یارانه افراد پردرآمد باید قطع شود.
در این میان بحث انصراف از دریافت یارانه نقدی به یکی از بحث های داغ اقتصاد کشور تبدیل شده و مسئولان دولتی بارها اعلام کرده اند که ثروتمندان از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند. در همین رابطه این سوال پیش می آید که با توجه به اظهارنظر ابراهیم نکو نماینده رباط کریم در مجلس مبنی بر این که تنها حدود 15 نماینده مجلس یارانه نقدی دریافت نمی کنند، آیا نمایندگان مجلس نیز در مرحله دوم هدفمندی یارانه نقدی می گیرند یا خیر؟
البته در رابطه با چگونگی شناسایی افراد پردرآمد بحث های مختلفی همچون تعیین سقف حقوق یک میلیون تومان و یا 2 میلیون و 500 هزار تومان مطرح شده است که با توجه به اظهارات سیدناصر موسوی لارگانی مبنی بر حقوق کمتر از 3 میلیون تومانی نمایندگان باید منتظر قطع یارانه نقدی نمایندگان در سال 93 بود.
این روزها همچنین بحث انصراف از دریافت یارانه نفدی مطرح شده است که بر همین اساس نامه نیوز با تعدادی از نمایندگان در این رابطه گفت و گو کرده و نظر آنها درباره انصراف از دریافت یارانه را جویا شده است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24